Braşovul are şase piste pentru biciclişti, toate presărate… „mici obstacole”

faget saturn (2)


În Braşov există 9,6 kilometri de piste pentru biciclişti, iar dacă se calculează sensurile duble (dus-întors), rezultă 17,4 kilometri. Sunt şase trasee, dar, spun bicicliştii, acestea nu sunt interconectate, cele mai multe dintre ele duc… nicăieri, iar bicicliştii au parte, pe traseu, de „mici obstacole”.

Evaluarea pistelor pentru biciclişti a fost prezentată luni, de preşedintele Asociaţiei Braşovul Pedalează, în cadrul unei dezbateri privind necesitatea realizării unei infrastructuri coerente pentru biciclişti, organizată de Centrul pentru Voluntariat Braşov.

 

Descrierea celor şase trase: 

  • Strada Băilor (foto jos): cu o lungime de 170 de metri, este ca mai scurtă pistă din oraş. Este amenajată pe trotuar, iar la trecerea de pietoni nu este clar marcată;
    Harta Bailor
  • Strada Carierei (foto jos): are o lungime de 1,730 kilometri pe un sens şi 1,35 lilometri pe celălalt. Este amenajată pe carosabil, dar, de multe ori, pe ea parchează autoturismele;
    Pista Carierei
  • Iuliu Maniu – Nicolae Iorga – Strada Lungă (foto jos): are o lungime de 1,640 kilometri, pe un singur sens, dinspre Camera de Comerţ şi Industrie spre Strada Lungă. Este o pistă amenajată după „model olandez”, bine marcată şi semnalizată. Problema este că, în zona Spitalului Sf. Constantin maşinile sunt parcate pe traseu;
    Pista Iuliu Maniu, Iorga
  • Parcul Central-Primărie (foto jos): are 230 de metri, este bine marcată şi vopsită, dar este folosită de pietoni, dar este inutilă;
    Pista Primarie
  • Drumul Coresi (artera ce leagă străzile 13 Decembrie şi Hărmanului): are o lungime de 1,46 kilometri pe sens. Este bine amenajată, la trecerile de pietoni există marcaje, dar se opreşte brusc, pe un sens cu o buclă de întoarcere, iar pe celălalt într-un teren viran. Este puţin folosită, câinii reprezentând o ameninţare pentru ciclişti.
    Harta Tractorul
  • Pista Saturn – Făget (foto jos): are o lungime de 4,380 kilometri şi este cea mai veche din oraş. Incepe de la Strada Soarelui. La trecerile de pietoni nu există marcaje, iar pe traseu sunt „mici obstacole”: stâlpi, maşini parcate pe trotuar, pietoni sau coşuri de gunoi.
    harta garii, vlahuta, saturn

 

Toate pistele trasate pe trotuare au câteva probleme:

  • La trecerile de pietoni nu există marcaje pentru biciclişti;
  • În dreptul staţiilor RAT, dacă pietonii vor să urce în mijloacele de transport în comun, pot fi accidentaţi de biciclişti;
  • La unele intersecţii, bordurile nu au fost aduse la nivel;
  • Spaţiul trebuie „împărţit” cu pietonii.

 

Soluţia?
Lazăr susţine că pistele ar trebui amenajate pe suprafaţa carosabilă, iar între zona destinată autoturismelor şi piste să nu fie trasată linie continuă.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.