Grupul de Inițiativă „Biciclește Omenește” a depus la Centrul de Informare a Cetățenilor din cadrul Primăriei Brașov 2.800 de semnături, adunate de la brașovenii și turiștii care susțin amenajarea unei rețele coerente de piste pentru bicicliști.
Mai exact, inițiatorii campaniei spun că în prezent, brașoveanul care merge cu bicicleta în oraș trebuie să aibă destul curaj pentru a face acest lucru. Dacă merge pe stradă, trebuie să fie atent la mașini și la gurile de canal, iar dacă are „norocul” de a merge pe una dintre cele șase piste amenajate, are de traversat mai multe „zone de conflict”, cum sunt stațiile RAT, pietonii sau parcările. „Aș vrea să «mă dau în siguranță» cu bicicleta în Brașov”, a declarat coordonatorul campaniei, Laura Istrate.
„Bicicleta face parte din lumea civilizată, iar la mai multe întâlniri cu fostul viceprimar Adrian Atomei și reprezentanții Poliției Rutiere, aceștia au recunoscut faptul că Brașovul este un «oraș al mașinii» și are nevoie de piste pentru bicicliști sigure”, a declarat un alt voluntar implicat în proiect, Maximilian Munteanu.
Infrastructura pentru bicicliști, în Planul de Mobilitate Urbană
În această perioadă, este în curs de elaborare Planul de Mobilitate Urbană al Zonei Metropolitane Brașov, document strategic care va sta la baza proiectelor pentru care se va solicita finanțare europeană în ciclul bugetar 2014-2020. „Ceea ce ne dorim, să facem parte din grupul tehnic care elaborează acest planul de mobilitate”, a anunțat Laura Istrate. De altfel, a continuat ea, „am avut câteva întâlniri cu experții britanici care lucrează la elaborarea acestui plan. Le-am prezentat intențiile noastre, iar reacția lor a fost foarte bună”.
Documetare video pentru traseele propuse
Până acum, reprezentanții Grupului „Biciclește Omenește” au trasat câteva posibile trasee. În perioada următoare, a declarat Maximilian Munteanu, acestea vor fi parcurse de bicicliști. „Vom recruta voluntari care, cu ajutorul unor camere POV, vor filma traseul ales, astfel încât să existe o documentare video pentru fiecare rută și a vedea ce riscuri există pe fiecare posibil traseu și cum pot fi eliminate”, a explicat voluntarul.
Grupul de iniţiativă este format din membrii Centrului de Voluntariat Brașov (proiect al Asociaţiei pentru Integrare Socială şi Protecţia Mediului „Feed-Back” Braşov), Asociaţiei Visum pentru Educaţie şi Cultură, Asociaţiei „Braşovul Pedalează”, DirtBike.ro şi arhitectul Rareş Drăgoiu.