Nu „arianul” Arnold Ungar (fost Ungureanu), nici „sasul balcanic” Cristian (sau Christian) Macedonschi sunt vârfurile de lance ale FDGR Brașov, ci președintele Fundației Mihai Eminescu Trust, Caroline Fernolend, ea fiind cea care deschide lista pentru Consiliul Județean.
Candidații pentru alegerile locale din 5 iunie au fost prezentați marți, într-o conferință de presă, iar în timpul conferinței, au spus și ei câteva cuvinte. Diferența de discurs dintre Caroline Fernolend și aripa radicală Macedonschi-Ungar/Ungureanu a fost enormă.
De exemplu, președintele Fundației Mihai Eminescu Trust a pornit de la exemplul fundației pe care o conduce și apreciat că strategia acesteia ar putea reprezenta un model de succes pentru localitățile mici și sărace.
„Cred că îmi pot folosi experiența de 25 de ani în punerea în valoare a comunităților rurale. Fundația Eminescu Trust a implementat peste 1200 de proiecte. S-a demonstrat că se poate, dacă punem toți umărul. La Viscri erau peste 100 de persoane beneficiare de ajutoare sociale, acum mai sunt trei. Am reușit prin muncă și proiecte, dar și prin multă implicare locală a cetățenilor. La Viscri avem prima stație de epurare ecologică, realizată de oameni, care este de 10 ori mai ieftină decât una convențională. Cred că astfel de soluții pot fi aplicate în localitățile mici”. (Caroline Fernolend)
În schimb, Arnold Ungar/Ungureanu s-a declarat deranjat de faptul că presa locală nu a preluat interpelările și dezvăluirile lui Macedonschi și a criticat Primăria Brașov pentru faptul că apelează la casele de avocatură pentru a reprezenta municipalitatea brașoveană în procese.
„Vom publica aceste dezvăluiri. Vom cumpăra spațiul publicitar”, a declarat Arnold Ungar/Ungurean.
Cristian/Christian Macedonschi și-a prezentat o realizare:
„Am blocat proiectul arterei rutiere pe care Primăria dorea să o construiască După Ziduri. Am făcut presiuni pentru ca un proiect de hotărâre de Consiliu Local să nu treacă, iar la Bruxelles am făcut demersuri pentru a nu se aloca finanțare europeană pentru acest proiect (acest proiect nu a fost nici măcar propus pentru obținerea finanțării printr-un program european în ciclul bugetar 2007-2013, iar pentru perioada de programare 20114-2020 nici măcar nu au fost deschise axele de finanțare – n.red)”.
Tot „Mace” a mai spus că este cel care a „impus” desființarea limitatoarelor de viteză și instalarea semafoarelor, dar a anunțat că are soluția pentru Aeroportul Brașov: aducerea unui terminal mobil din Germania.