Site icon

Autobuze „made in Turcia” sau „made in Germania” în Brașov? Patru oferte pentru modernizarea flotei RATBV

Dacă în luna februarie, când a fost lansată licitația privind achiziția celor 105 autobuze pentru RATBV, peste 30 de companii s-au arătat interesate de contract, în momentul în care s-au depus ofertele, doar patru firme s-au înscris efectiv în competiție. Potrivit directorului general al RATBV, Ovidiu Bucurei, două dintre cele patru oferte au fost depuse de producători de autobuze din Germania, iar alte două de către companii din Turcia.

„Fiecare dintre cele patru dosare depuse are în jur de 1.300 de pagini, iar multe specificații sunt în limba engleză. Conform celui mai optimist scenariu, vom termina evaluarea în aproximativ 30 de zile”, a precizat directorul RATBV.

Reprezentantul operatorului de transport a mai spus că pentru stabilirea câștigătorului se folosi o formulă de calcul prin care vor fi luate în considerare două criterii importante, respectiv prețul și perioada de garanție.

„După ce va fi semnat contractul, furnizorul stabilit în urma licitației va trebui ca în 26 de săptămâni să ne livreze primul lot de vehicule”, a mai spus Bucurei.

Prin acest contract, parcul auto va fi înnoit cu 30 de autobuze de 10 metri lungime, 40 de autobuze de 12 metri lungime şi 35 de autobuze articulate de 18 metri lungime. Vehiculele vor avea motoare EURO 6 – faza C (cel mai puțin poluante), în condițiile în care, în prezent cele mai multe autobuze ale RATBV au motorizare EURO 2.

Cele 105 autobuze sunt achiziționate printr-un credit de 114 milioane lei acordat de Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, în baza unui contract semnat în 15 decembrie 2017. Creditul, care va fi returnat în zece ani, a fost acordat fără garanție locală, Braşovul fiind unul dintre puţinele oraşe din România care a obţinut un astfel de contract. De altfel, și procedura de achiziție a fost derulată pe platforma instituției financiare, nu pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice. 

 

Exit mobile version