Autostrada Comarnic-Brașov este, în continuare, un „proiect confuz”. Teoretic, ar trebuit să înceapă proiectarea și execuția capătului Râșnov-Cristian, având în vedere că în luna octombrie a anului trecut a fost semnat contractul cu constructorul, primăriile localităților pe teritoriul cărora trece artera au dat OK-ul, iar Consiliul Județean Brașov a emis două certificate de urbanism. În baza acestor date, traseul este „bătut în cuie” și mai trebuie stabilite numai soluțiile tehnice și începutul lucrărilor.
Practic însă, situația acestui proiect este destul de neclară, având în vedere că în toamna anului trecut, fostul premier al României, Mihai Tudose, a inclus în ecuație și Banca Mondială, printr-o cerere în care a solicitat instituției financiare să acorde asistență tehnică în realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov.
Prezent la Brașov pentru semnarea unui acord de asistență tehnică cu Primărie Brașov, directorul pentru România al Băncii Mondiale, Tatiana Proskuryakova, a anunțat într-o conferință de presă că în momentul de față solicitarea Guvernului României privind acordarea asistenței tehnice în cazul acestui obiectiv de investiții este în „discuții tehnice” în cadrul instituției. „Sperăm ca până la sfârşitul lunii iunie proiectul să fie aprobat de board-ul Băncii Mondiale, însă data exactă nu a fost stabilită. În acest proiect trebuie ca şi Primăria Brașov să fie la masa discuţiilor”, a declarat reprezentanta Băncii Mondiale.
Pe de altă parte, primarul George Scripcaru a amintit că proiectul inițial al autostrăzii „deversa” tot traficul greu în Brașov, de aceea nici nu l-a susținut. „Autostrada era proiectată să treacă pe la Pârâul Rece, apoi prin Cristian, după care tot traficul greu era dirijat spre Şoseaua Cristianului şi se ajungea în Bartolomeu. La momentul respectiv ni s-a cerut acordul, dar am fost împotrivă. Cred că împreună cu Banca Mondială se va proiecta o autostradă care să pornească de undeva şi să ajungă undeva. Municipiul Braşov trebuie să fie principalul beneficiar al proiectului. Acest capăt de autostradă, Râşnov –Cristian, nu reprezenta o soluţie, aşa cum era proiectat iniţial. Cred că după ce va fi stabilită soluţia tehnică, Braşovul trebuie consultat. Trebuie ca artera să ocolească Braşovul, Cristianul, Ghimbavul sau Râşnovul”, a declarat primarul.
Anul trecut, ministrul Transporturilor promitea că autostrada va fi gata în 24 de luni
Reamintim că anul trecut, în momentul semnării contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor la capătul de autostrada Comarnic – Brașov, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc a a anunțat că „de astăzi, în 24 de luni, conform contractului trebuie să circulăm pe acest sector de autostradă. Atrag atenția constructorului că nu mai acceptăm nici o întârziere și mai ales nu mai facem rabat de la calitate”.
Valoarea contractului, semnat cu Asocierea SC Alpenside SRL – SC Specialist Consulting SRL este de 118.019.701, 80 lei fără TVA, iar durata de execuţie este de 24 luni, din care proiectare 6 luni, plus perioada de execuție propriu-zisă de 18 luni. Garanția de bună execuție a lucrărilor va fi de 48 de luni. Sectorul de autostradă care face obiectul acestui contract are o lungime de 6,3 km, la care se adaugă drumurile de legătură în lungime de 3,7 km.