Municipalitatea promite că în 2018 mai multe „ulițe” din cartierul Tractorul vor deveni circulabile „la negru”

Cartierul Tractorul se dezvoltă pe zi ce trece din punct de vedere imobiliar. Brașovenii care s-au mutat în această zonă au atras însă atenția că în multe cazuri, dezvoltarea zonelor de locuit nu merge în același ritm cu dezvoltarea căilor de acces, ceea ce face ca drumurile spre noile locuințe să fie un  adevărat coșmar. 

Potrivit consilierului local Adrian Oprică, există însă șanse ca cel puțin pentru o parte din aceste drumuri, situația să se îmbunătățească în acest an. Mai precis, Adrian Oprică a anunțat că în acest an, în cartierul Tractorul, municipalitatea a prevăzut bani de la bugetul local pentru asfaltarea mai multor  străzi sau tronsoane de drumuri: Ionel Teodoreanu, Eugen Jebeleanu, George Călinescu, I.C. Brătianu (între 13 Decembrie şi Liviu Rebreanu), George Bacovia (tronsonul dintre I.C. Brătianu și Nicolae Labiș), Liviu Rebreanu (între Labiș și Ioan Popasu), Emanoil Bernfeld (de la intersecția cu Ioan Baciu la cea cu Ioan Popasu), Ioan Baciu (între 13 Decembrie și Ioan Ursu), Ioan Popasu (între 13 Decembrie și Ioan Ursu).

Pentru alte tronsoane va fi nevoie în schimb, de reglementarea situației juridice, înainte de o investiție serioasă, în condițiile în care porțiuni din drumuri aparțin unor persoane private, care fie trebuie să aibă grija lor, fie trebuie să le doneze Municipalității, care să facă amenajările de rigoare. 

După cum am anunțat, în acest an se vor face studiile de fezabilitate pentru toate străzile din cartierul Tractorul, indiferent de regimul juridic – proprietate publică, privată sau girate în bănci. În paralel, se face și inventarierea acestora din punct de vedere juridic, pentru că lumea trebuie să înțeleagă că municipalitatea nu poate investi în iluminatul public, în rețelistică, carosabil, trotuare, zone verzi adiacente etc., decât dacă proprietarii din zonă cedează municipiului terenul necesar acestora. Nu este legal să asfaltezi pe domeniul privat şi nici nu poţi să asfaltezi doar un sens ori doar o porţiune. În plus, legislaţia nu permite să faci exproprieri în interes public în astfel de situaţii”, spune Adrian Oprică.

Consilierul local PNL mai precizează că străzile vor fi amenajate până la un anumit stadiu, pentru că în zonele de şantier vor circula maşini de mare tonaj şi va afecta drumul, motiv pentru care stratul final de asfalt se va turna după finalizarea lucrărilor. Mai mult, mai precizează Oprică, lumea trebuie să conştientizeze faptul că, dacă pe o porţiune de drum privat se întâmplă un accident, în care din diverse motive se ciocnesc două maşini că sunt gropi sau este lovit un pieton, proprietarul terenului poate avea chiar responsabilitate penală.

1 Comentariu

  1. stau si ma intreb :pe unde mama drak vin acele camioane de nu afecteaza asfaltul de pe strazi si cumintra in acest cartier le afecteaza? ce strazi fac astia? de carton ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*