“Autostrăzile pe care le vedeti figurate pe harta (n.r. autostrada Targu Neamt-Iasi-Ungheni, autostrada Ploiesti-Rasnov si autostrada Bucuresti-Craiova-Calafat-Drobeta Turnu Severin-Lugoj) reprezinta toate segmente noi care se adauga retelei existente si se adauga la alte proiecte care urmeaza sa fie implementate. Deci, ce vedem pe harta se refera doar la segmentele pe care Guvernul doreste sa le implementeze in sistem de parteneriat public-privat. Ne-am concentrat, in special, pe zonele care sufera de lipsa autostrazilor, iar din acest motiv, atragerea investitiilor si dezvoltarea economica sunt mult mai dificile. In special in sudul tarii, unde lipsa autostrazilor impiedica industria auto sa investeasca mai mult”, a explicat Viorel Stefan.
Proiectul autostrazii Targu Neamt-Iasi-Ungheni, in lungime de 100 de kilometri, va include un pod peste Prut, astfel incat autostrada sa se descarce in reteau rutiera a Republicii Moldova.
Autostrada Ploiesti-Brasov este al doilea proiect vizat de Guvern sa se desfasoare in parteneriat public-privat. „Un segment de la Brasov la Rasnov este in curs de implementare si ce completam noi aici vine sa asigure legatura intre Bucuresti, Ploiesti si Brasov. Aceasta autostrada va fi, poate, cel mai ravnit proiect care va fi lansat in parteneriat public-privat”, a explicat Viorel Stefan.
Autostrada Bucuresti-Craiova-Calafat-Drobeta Turnu Severin – Lugoj, denumita autostrada Sudului, este al treilea proiect de autostrada, in lungime de 550 de kilometri pe care Guvernul sustine ca il va incepe in 2019 si il va termina in cinci ani, in contextul in care anul trecut au fost dati in folosinta aproape 16 kilometri de autostrada. Daca lucrurile s-ar desfasura similar, autostrada de 550 de kilometri ar fi gata in 34 de ani.
sursa: wall-street.ro