CFR a găsit constructori pentru contractul gigant de modernizare a căii ferate Brașov – Sighișoara

Asocierea formată din Brasig Strabag -Swietelsky a câștigat licitația pentru lucrările de modernizare a tronsoanelor de cale ferată Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, aflate pe secţiunea Braşov – Sighişoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h.

Oferta financiară a asocierii Brasig Strabag – Swietelsky a fost de  3.143.153.533 lei fără TVA, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Valoarea este puțin sub cea estimată, de 3.190.570.000 lei, fără TVA.

Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar durata de execuţie va fi de patru ani de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

„Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii CF, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului”, spun oficialii CFR.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare se asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Modernizarea celordouă tronsoane ale sectorului Brașov – Sighișoara, respectiv Brașov -Apața și Cața- Sighișoara a fost scoasă la licitație  încă din 6 decembrie 2016, iar procedura a fost suspendată și reluată în primăvara anului trecut. Data limită de depunere a ofertelor pentru acest contractâ a fost 23 august 2017,  iar  evaluarea ofertelor ar fi trebuit să se finalizeze în 31 ianuarie 2018, termen care nu a fost respectat. La acea dată limită, s-au înregistrat cinci oferte depuse de Asocierea Astaldi și  IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., Impreza Pizzaroti & C SpA Italia S.p.A.. Asocierea Alstom  S.A., Arcada Company, Aktor si Euroconstruct Trading ‘98, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A., Asocierea Strabag A.G., Thales si Swietelsky. Toate cele cinci oferte au trecut de evaluarea tehnică, intrând în etapa următoare, cea a evaluării financiare. 

Pe lângă cele două secțiuni, urmează a se moderniza și segmentul Apața-Cața, proiect pentru care licitația de lucrări a fost lansată în 29 septembrie 2017 și  suspendată perioada 3 noiembrie 2017 – 24 noiembrie 2017. În prezent, procedura este în desfășurare. 

1 Trackback / Pingback

  1. Câștigatorul licitației pentru calea ferată Brașov – Sighișoara, contestat chiar de a doua zi după încheierea procedurii – Brașov Metropolitan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.