De câte ori s-a pus problema alocării unor fonduri pentru finanțarea lucrărilor la Aeroportul Brașov de la bugetul de stat sau din Fondul de rezervă al Guvernului, răspunsul a fost același: „Nu se poate. Este investiția Consiliului Județean Brașov, nu a Guvernului”. Totuși, anul acesta, Executivul a demonstrat că se pot aloca bani din Fondul de rezervă pentru lucrări la un aeroport.
Astfel, vineri, deputatul USR de Brașov, Tudor Benga, a afirmat că, potrivit unei investigații realizate de factual.ro, care a analizat modul în care a fost utilizat anul acesta Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, în 16 mai, din această sursă, Consiliul Județean Maramureș a primit 15 milioane de lei, pentru finanțarea lucrărilor la aeroportul din Baia Mare. La conducerea Consiliului Județean Maramureș este un social-democrat, Gabriel Valer Zetea.
„Dacă a fost posibil ca din Fondul de rezervă al Guvernului să se aloce bani pentru Aeroportul de la Baia Mare, ar trebui ca parlamentarii PSD Braşov să ne explice acum de ce nu s-au alocat sume de la bugetul de stat şi pentru aeroportul de la Ghimbav”, a declarat parlamentarul braşovean.
Până acum, la Aeroportul Internațional Brașov s-a realizat pista de decolare-aterizare (care a costat aproximativ 17 milioane de euro), iar în prezent se lucrează la suprafețele de mișcare (calea de rulare Alfa, platforma de parcare pentru aeronave etc), care costă 31.631.476 lei cu tot cu TVA . De asemenea, sunt în curs de evaluare cele două depuse la licitația privind realizarea altor nouă obiective (valoarea estimată a contractului este de 28.632.566 lei, fără TVA), iar în cursul acestui an Consiliul Județean are în plan lansarea licitației pentru realizarea terminalului (conform estimărilor, acesta ar costa aproximativ 22 milioane de euro). Toate costurile necesare proiectului aeroportului de la Ghimbav (exproprieri, obținerea documentațiilor, realizarea lucrărilor propriu-zise) au fost suportate de Consiliul Județean, care a contractat mai multe credite pentru finanțarea obiectivului.