PMP va ataca în instanță orice decizie a Guvernului de a institui o taxă de autostradă pe București – Brașov, înainte ca aceasta să fie complet funcțională. Anunțul a fost făcut de către liderul PMP, aflat într-o vizită la Brașov, pentru a sprijini strângerea de semnături pentru susținerea alegerii primarilor în două tururi.
Eugen Tomac spune că deși autostrada București – Brașov este o prioritate națională, până acum nu a existat un Guvern capabil să ducă proiectul la bun sfârșit proiectul, deși au existat suprataxe aplicate șoferilor în diferite forme, condiții în care nu se poate pune problema unei taxe.
„Am solicitat Guvernului României informații privind stadiul proiectului autostrăzii București-Brașov, o investiție de care românii s-au săturat să audă că «se va realiza». Singurul răspuns pe care l-am primit a fost cel referitor la instituirea taxei pentru șoferii care vor să circule pe tronsonul București – Ploiești. Dacă se va pune în aplicare această idee, vom contesta decizia în instanță”, a declarat liderul PMP.
„Autostrada București – Brașov este o prioritate națională, iar până acum nu am avut un Guvern capabil să ducă la bun sfârșit acest proiect. Din 2012, nici un Guvern PSD nu a fost în stare nici măcar să realizeze o legătură de 2 – 3 kilometri, care să lege segmentul existent al autostrăzi de București. Lucrurile nu mai pot rămâne așa“, a mai declarat Eugen Tomac.
**
Experții care au elaborat studiul preliminar pentru viitoarea autostradă Ploiești-Comarnic-Brașov au trasat o taxă de acces de 6,3 euro/100 km pentru autoturisme, 8,8 euro/100 km pentru vehicule comerciale grele și 12,6 euro/100 km pentru autocare, arată un document publicat în Monitorul Oficial și citat de Mediafax.
Autostrada se va construi în regim de parteneriat public-privat (PPP) și va fi operată până în anul 2043. Studiul citat, care fundamentează viitorul proiect, conține estimări de trafic și de costuri, ajungând la concluzia că va fi necesară aplicarea unei taxe de acces. Această taxă ar putea fi, potrivit calculațiilor menționate, de 6,3 euro/100 km pentru vehicule ușoare (LGV, din care fac parte autoturismele și mașinile până la 3,5 tone), apoi de 8,8 euro/100 km pentru vehicule grele (camionete, camioane, TIR-uri și alte mașini peste 3,5 tone) și de 12,6 euro/100 km pentru vehicule de pasageri (autobuze sau autocare). Potrivit experților, acestea sunt „tarife maximale inițiale care ulterior vor suferi indexări conform contractului“.