Site icon

Cum vor arăta cele trei nivele ale terminalului Aeroportului Brașov

Dacă licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor la terminalul Aeroportului Internațional Brașov se va derula fără probleme și constructorul va respecta termenii contractuali, în prima parte a anului 2020 aerogara ar putea fi gata. După intrarea în vigoare a contractului, constructorul va avea la dispoziţie 12 luni pentru a finaliza aerogara, perioadă în care va trebui să construiască un imobil cu trei nivele (subsol, parter şi etaj) o arie desfăşurată de 11.780 mp şi o înălţime de 14.87 m. 
 

Azilanții și indezirabilii, la subsol 

La subsolul terminalului vor fi amenajate spațiile pentru manevrarea bagajelor, dar vor exista şi spaţii ale SRI şi Poliţiei de Frontieră. Tot la acest nivel al clădirii se va amenaja şi camerele pentru persoanele indezirabile, arestate şi pentru azilanţi. La subsol vor exista şi depozite pentru agenţii comerciali care îşi desfăşoară activitatea în incinta aeroportului. 
La parter vor fi amenajate spaţiile pentru pasageri: zona publică (pe holul principal), zona sosiri internaţionale şi interne, zona plecări internaţionale şi interne, zona de tranzit, zona de control plecări echipaje şi persoane oficiale (VIP) şi zona birourilor administraţiei aeroportului. 
La etaj spaţiile vor fi amenajate astfel încât să fie  în directă legătură cu cele de la parter, fiind o continuare a acestora. 

De la arcade de beton, la grinzi metalice 

Conform proiectului inițial al arhitectului Dorin Ștefan, aerogara ar fi trebuit să aibă niște arcade de beton, conceptul clădirii fiind inspirat din arhitectura gotică și din structura de rezistență a primei hale a fabricii de avioane de la Brașov (din actuala zonă industrială Coresi), însă costurile au fost considerate prea mari, astfel ca a fost pregătit un proiect mai minimalist. Astfel, structura constructivă, terminalul de pasageri va avea fundaţii de beton armat, cu stâlpi şi grinzi metalice. 
 
Hala fostei fabrici de avioane a fost sursă de inspirație pentru proiectul inițial al terminalului
 
Goticul ar fi trebuit să se regăsească în designul noului terminal

 

Închiderea exterioară a terminalului se va face cu pereţi cortină cu geam termopan şi rame din profile de aluminiu, iar sticla va fi una antiefracţie, Pereţii cortină vor avea propria structură de rezistenţă. 
Pardoselile se vor realiza din piatră naturală, iar pereţii interiori vor fi realizați din gips carton obişnuit, gips carton rezistent la umiditate și gips carton rezistent la foc. 
Învelitoarea va fi parţial din placă de beton armat cu straturi de termo şi hidro-izolaţie. 
Aerogara va fi construită astfel încât să poată fi extinsă. 
Terminalul de pasageri va asigura servicii aeroportuare la nivel optim pentru 720 de pasageri la orele de vârf (360 la „sosiri” şi 360 la „plecări”). 
Exit mobile version