Anunțat încă de anul trecut, transportul metropolitan oferit de RATBV este așteptat ca „pâinea caldă” în multe localități din jurul Brașovului, oamenii fiind nemulțumiți de calitatea serviciilor oferite de „privați”.
Licențele de transport deținute acum de operatori privați expiră în 30 iunie, iar în 2018 Asociația Metropolitană de Dezvoltare Durabilă a Transportului Public (AMDDTP) Brașov a anunțat că de la 1 iulie 2019 va începe introducerea liniilor RATBV în localitățile limitrofe Brașovului.
„Sunt vizate 17 localități, cele care fac parte din Asociația Metropolitană de Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov. Împreună cu colegii de la BERD avem trei obiective: în primul rând definirea necesităților de transport – atât cel funcțional, în interiorul localităților și între localități, cât și cel la și dinspre locul de muncă pentru zonele industriale, și cel turistic. Este o agendă încărcată, înseamnă întâlniri periodice cu fiecare consiliu local din Zona Metropolitană, cu reprezentanții BERD, cu reprezentanții și experții pe transport, și cu utilizarea tuturor resurselor pe care le avem la dispoziție pentru a asigura, începând cu 1 ianuarie 2019 intrarea în vigoare a contractului de servicii publice cu Municipiul Brașov, și începând cu 1 iulie 2019 implementarea sistemului de transport la nivelul Zonei Metropolitane Brașov”, declara în 19 iulie 2018 Aurelian Danu, director executiv al AMDDTP .
Până acum, începând cu 1 ianuarie 2018 a fost introdusă doar linia 110, Brașov- Cristian, traseul pentru care nu exista o licență de transport, și, cum 1 iulie este aproape, oamenii din localitățile din Zona Metropolitană Brașov încep să fie nerăbdători, întrebând „la noi când vine RATBV”?
Unii primari mai au întrebări
Directorul RATBV, George Cornea, a precizat zilele trecute că în mai multe localități demersurile sunt destul de avansate, astfel că introducerea traseelor de la 1 iulie pare a fi un obiectiv realist. Pentru multe localități, demersurile sunt finalizate în proporție de 80% – 90 %. Dar, mai sunt și primării care au nelămuriri, mai ales că de la bugetele locale ar urma să se subvenționeze diferența dintre costul real al călătoriei și prețurile finale ale biletelor și abonamentelor plătite de călători, în această situație fiind Hălchiul și Crizbavul.
De asemenea, municipiul Săcele nu este, încă, hotărât dacă să implementeze sau nu transportul metropolitan, având în vedere că are deja o regie locală de transport.
Semne de întrebare sunt și în ceea ce privește Zărneștiul, dar, a precizat Cornea, discuțiile cu edilii din acest oraș sunt mai avansate decât cele cu cei din Săcele.
Unele probleme sunt și cu Predealul, oraș care nu are primar, iar situația viceprimarului cu atribuții de primar este destul de incertă.
Semnăturile finale pentu traseele de transport metropolitan aparțin primăriilor din localitățile respective și Asociației de Transport Metropolitan Brașov, entitate care va gestiona transportul public în localitățile zonei metropolitane.
Contactat pentru a vorbi despre demersurile privind introducerea unor trasee în zona mitropolitană și a confirma stadiul acestor demersuri, directorul Asociației, Aurelian Danu, a amânat în mai multe rânduri până acum, să dea detalii despre această temă.