Site icon

Ministrul Transporturilor și directorul CFR Infrastructură, invitați la o plimbare cu trenul. În Gara CFR Brașov vor intra cu 15 km/h

Noul director al CFR SA (CFR Infrastructură), Constantin Axinia, a intrat și el în campanie electorală. Deși pe multe porțiuni de cale ferată se circulă cu viteza bicicletei, el promite că până la sfârșitul anului viteza medie a trenurilor de călători pe rețeaua feroviară va crește de la 45 km/h la 80 km/h.  Cum? „Ne ajută şi Coridorul (Coridorul european Constanţa – Bucureşti – Braşov – Curtici – n.red.), unde vom avea alte porţiuni pe care se va circula cu 160 km/oră. 160 aici, 80 dincolo, 100 în altă parte, 40 în altă parte, facem o medie ponderată şi va rezulta 80 km/oră”, a răspuns Constantin Axinia, citat de Club Feroviar.



 

În România sunt  13.500 km de cale ferată, iar potrivit președintelui Sindicatului Drum de Fier, Florin Dobrescu, 9.800 km sunt restanți la reparații capitale. Acesta a precizat că pe rețea există și 1.373 de „puncta negre” cu restricții de viteză, în creștere cu peste o sută în numai un an de zile. 

După anunțul directorului CFR SA, Asociația Pro Infrastructură a avut un răspuns tăios: „Rețeaua feroviară este la un pas de colaps, existând mii de restricții care abia încap într-o carte groasă de 173 de pagini, fiecare pagină având câte 10 restricții! Pe magistrale sunt restricții de zeci de kilometri, nici nu mai vorbim de liniile secundare! De exemplu, pe București-Craiova se circulă cu 60 km/h (în loc de 140) pe o distanță de 25 de km pentru că linia și terasamentul sunt degradate profund, în mai multe puncte viteza scăzând până la 20 km/h.  În gările principale se intră la pas de melc, cu 15 km/h în Brașov și 10-15 la București, din cauza macazurilor putrede care stau să se rupă sub locomotive! Lucrările minore abia dacă avansează din lipsă de finanțare și grijă, cum este cazul podului de la intrarea în Ploiești Sud unde toate trenurile de Moldova se târăsc cu 5 km/h prin triaj”.



 

„Avem noi un circuit pregătit – facem și cinste cu biletele”

Mai grav, susțin cei de la Pro Infrastructură, situația se înrăutățește pe zi ce trece: „CFR nici măcar nu are bugetul aprobat, iar banii alocați abia dacă acoperă cârpeli minimale pe ici pe colo. În niciun caz nu vor fi de ajuns pentru mii de kilometri de refacții (reparații capitale) necesare atingerii vitezei comerciale de 80 km/h! Le cerem «directorului» CFR și «ministrului» Transporturilor să studieze puțin Buletinul de Avizare a Restricțiilor (BAR), să se plimbe un pic cu trenul prin țară (avem noi un circuit pregătit – facem și cinste cu biletele) și să vină cu un plan realist de reparații, nu cu minciuni politicianiste imposibil de realizat, numai bune de campanie electorală!”. 

Exit mobile version