EUROCONTROL, care a acordat în premieră sprijin pentru un aeroport din România, a analizat atât varianta turnului de control clasic, cât și cea a turnului de control virtual și a emis un raport în care se arată că cea de a doua soluție este cea mai eficientă variantă cost-beneficiu, întrucât asigură maximum de flexibilitate și eficiență”, a anunțat Alexandru Anghel, coordonatorul unității de implementare a proiectului aeroportului.
Consiliul Județean Brașov, cu susținerea experților ROMATSA, a finalizat acum caietul de sarcini pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și urmează să lanseze procedura de achiziție pentru serviciile de navigație aeriană. SF-ul este estimat la 840.000 de lei și ar urma să fie realizat în 90 de zile de la contractarea serviciului.
„Sistemul de navigație este un pachet complex de servicii care înseamnă, printre altele: definirea spațiului aerian controlat în jurul aroportului, definirea locurilor pe unde intrăm în zona de spațiu aerian controlat, propunerea de proceduri de zbor – decolare, aterizare, aterizare întreruptă, tipurile și amplasarea echipamentelor de aterizare, definirea caracteristicilor tehncie ale echipamentelor de navigare, tipul echipamentelor meteo necesare pentru pregătirea zborurilor și un studiu de semnal pentru diferite tipuri de echipamente parte ale sistemului de navigație“, a explicat Alexandru Anghel.
Deși EUROCONTROL (European Organisation for the Safety of Air Navigation /Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene) a recomandat soluția tehnică a turnului virtual, Alexandru Anghel spune că Studiul de Fezabilitate care va fi contractat va face și o analiză comparativă pentru soluția turnului de control clasic și a a celui virtual. În urma elaborării SF-ului va fi identificată și recomandată oficial soluția tehnică pentru Serviciile de Trafic Aerian, din care face parte și turnul de control al viitorului aeroport.