Site icon

Sistem de învățământ construit pentru profesori? România are 15 elevi la un cadru didactic. 10 puncte esențiale despre anul școlar 2018 – 2019

Populația școlară în anul școlar/universitar 2018-2019 a fost de 3,54 milioane persoane, în scădere cu peste 31.000 de elevi față de anul școlar/universitar precedent, arată datele transmise marți de Institutul Național de Statistică. Aproape jumătate din populația școlară era înscrisă în învățământulul primar și gimnazial (46,6%), iar circa o treime în învățământul liceal, antepreșcolar și preșcolar (17,8%, respectiv 15,4%).



  • În învățământul profesional au fost înscriși 90.000 de elevi, acesta rămânând în continuare nivelul educațional cel mai puțin reprezentat în totalul populației școlare (2,5%), urmat de învățământul postliceal și de maiștri, cu 92.000 elevi (2,6%din totalul populației școlare).
  • Învățământul primar și gimnazial, precum și cel liceal au cunoscut cele mai accentuate contracții ale numărului de elevi înscriși în anul școlar 2018-2019 față de cel anterior (-24.000, respectiv -8.000).
  • Cele mai atractive specializări (conform clasificării ISCED-F) din învățământul superior au fost cele de afaceri, administrație și drept (24,0% din totalul studenților), respectiv de inginerie, prelucrare și construcții (20,9% din totalul studenților).


  • În anul școlar/universitar 2018-2019, personalul didactic din cadrul sistemului educațional a însumat 234.600 persoane. Raportul mediu dintre populația școlară și numărul cadrelor didactice a fost de 15 elevi/studenți la un cadru didactic.
  • În învățământul liceal, la sfârșitul anului școlar 2017-2018 au absolvit 148.700 elevi, în scădere cu 3,2%. Majoritatea absolvenților de liceu au urmat cursurile învățământului de zi (88,4%).
  • Situația absolvenților din învățământul liceal a evidențiat că circa jumătate au frecventat licee teoretice (51,9% din totalul absolvenților), 39,8% au fost la licee tehnologice, iar 8,3% din totalul absolvenților au urmat cursurile liceelor din filiera vocațională.
  • Absolvenții cu diplomă ai învățământului superior au provenit cu preponderență din facultățile cu profil afaceri, administrație și drept (26,7%), inginerie, prelucrare și construcții (17,1%), respectiv sănătate și asistență socială (13,4%).
 
Exit mobile version