Preşedintele Organizaţiei Municipale PNL Braşov, Adrian Oprică, şi lider al consilierilor locali ai PNL Brașov, va solicita Consiliului Local să adopte o hotărâre conform căreia, de la 1 ianuarie 2020, toate mașinile care prestează servicii de taximetrie sau ride-sharing în municipiul Brașov să aibă cel puțin motoare Euro 4, iar din 2021, motoare Euro 5.
Decizia s-ar înscrie în același registru ca cea care vizează deja transportului public de călători din municipiu.
„Până în acest moment măsurile luate de adminstrația publică din Brașov pentru reducerea poluării au avut o susținere generală, necondiționată politic. Este o chestiune de principiu şi voi mulțumi public tuturor consilierilor locali, indiferent de orientarea politică, pentru susținerea acestui nou demers. Sunt convins că, dincolo de interesul imediat şi supărarea unora dintre operatorii transportului privat de călători, aceştia vor înțelege că este vorba despre un interes general al comunității din care facem parte”, a declarat Adrian Oprică.
Municipalitatea a făcut în ultima perioadă eforturi financiare semnificative pentru a reduce poluarea din Braşov, achiziționând autobuze cu motoare Euro 6 clasa C – cele mai performante în acest moment, la clasa lor, pentru ca impactul asupra mediului să fie cât mai redus.
De asemenea, prin HCL 328/30 mai 2019, la propunerea primarului George Scripcaru, Consiliul Local a decis prin Regulamentul privind efectuarea serviciilor regulate de transport călători din municipiul Brașov, anumite restricții în ceea ce privește normele de poluare ale autovehiculelor.
„Considerăm că şi mediul privat trebuie să se alăture demersurilor făcute de către administrația publică”
În acest context, Adrian Oprică subliniază că o propunere care să impună aceleași reguli de protejare a mediului și firmelor care prestează servicii de taximetrie sau ride-sharing este doar o continuare firească a măsurilor pentru un Braşov mai puţin poluat. Acesta este, de altfel, unul dintre principalele subiecte cu care vin și cetăţenii, pentru discuții, la sediile PNL din cartiere.
„În acest context, în care municipalitatea a făcut eforturi semnificative pentru reducerea poluării din municipiul Brașov, problemă pe care brașovenii ne-o solicită la întâlnirile pe care le avem în mod constant la sediile pe care PNL le are în cartiere, considerăm că şi mediul privat trebuie să se alăture demersurilor făcute de către administrația publică”, a declarat Adrian Oprică.
Conform evidențelor Primăriei Brașov, în Brașov sunt 1.431 de taximetre autorizate pentru o perioadă de 5 ani, respectiv 2019 – 2023. Una dintre condițiile impuse de Primăria Brașov pentru a elibera aceste autorizații a fost ca mașinile să nu aibă o vechime mai mare de 10 ani. În ceea ce privește numărul vehiculelor care circulă în sistem ride-sharing (Uber, Clever, etc), numărul acestora va fi determinat, cel mai probabil, odată cu aplicarea prevederilor OUG 49/2019, privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto.