Peste 900.000 de apeluri la 112, în acest an, au fost abuzive. Majoritatea celor care au sunat nu sunt la prima „glumă“ de acest fel

Peste 921.000 de apeluri la 112 au fost clasificate drept abuzive în primele opt luni din acest an, iar dintre acestea 658.920 de apeluri au fost iniţiate de către persoane care au mai apelat Serviciul de urgenţă 112 de cel puţin două ori în această perioadă, a precizat pentru HotNews.ro Serviciul de Telecomunicații Speciale. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor în urma alertării false a echipajelor de intervenţie se fac însă de către persoanele împuternicite din MAI.

 
 

Guvernul a impus prin Ordonanță de Urgență luna trecută obligația ca operatorii de telefonie mobilă să colecteze datele personale ale celor care cumpără cartele prepay, pentru identificarea și pedepsirea celor care fac farse la 112, dar și reducerea timpilor de intervenție.

În schimb, Avocatul Poporului a atacat Ordonanța de Urgență la Curtea Constituțională, subliniind că argumentele din OUG nu sunt de natură să justifice situația extraordinară și nici urgența unui act normativ care, reglementând obligativitatea colectării datelor cu caracter personal și a stocării pe un termen nedefinit a acestora, limitează drastic exercitarea dreptului la viață intimă, familială și privată.

 În acest context, HotNews.ro a adresat întrebări atât STS cât și Poliției Române pentru a afla câte apeluri abuzive la 112 au fost efectuate în acest an, câte au fost inițiate de pe cartele prepay, câte au avut aceiași autori și ce amenzi au fost aplicate. 
 


 
STS precizează că:
Serviciul nu are compentența de a stabili faptul că un apel este fals. Agențiile specializate de intervenție (ISU-SMURD, Ambulanță, Poliție etc.) pot confirma, în urma intervențiilor, care apeluri sunt false și care sunt cu adevărat urgențe. Serviciul de urgență 112, administrat de STS, tratează fiecare apel conform procedurilor aplicate apelurilor de urgență: analizează, direcționează și transmite operativ apelurile de urgență către dispeceratele de urgență, precum și la autoritățile competente, în funcție de natura evenimentelor și de consecințele acestora, pe baza unui index al incidentelor stabilit de toate structurile specializate în soluționarea urgențelor, fără a avea competența de a stabili dacă apelul este sau nu fals.

Referitor la apelurile non-urgente/abuzive, datele statistice sunt următoarele:

În primele 8 luni ale anului 2019, dintr-un total de 3.678.525 apeluri non-urgente, au fost clasificate ca fiind abuzive 921.845 de apeluri. Din totalul de apeluri abuzive, 474.085 au fost iniţiate de pe cartele Prepay. 

În cazul apelurilor abuzive, 658.920 de apeluri au fost iniţiate de către persoane care au mai apelat Serviciul de urgenţă 112 de cel puţin două ori în primele 8 luni ale anului 2019, iar 262.925 au fost iniţiate de către apelanţi distincţi.”, au precizat pentru HotNews.ro oficialii STS.“. 



Potrivit HotNews.ro, Poliția Română a aplicat peste 30.000 de amenzi pentru apeluri false sau abuzive la 112 până la 26 august 2019
 

1 Trackback / Pingback

  1. Ce reclamă românii la 112: Dureri de unghii, insomnii sau probleme de erecție. Unii vor doar să-și bată joc de ambulanță: „Pe cât facem pariu că vă întoarceţi la noi când ajungeţi în vârful dealului?”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.