Primăria Brașov vrea o bandă în plus pe str. 13 Decembrie, de la Făget, la pasajul CF. Lucrările sunt estimate la peste 9,7 milioane lei și trebuie să fie gata în mai puțin de un an

Str. 13 Decembrie între podul CF și Făget va intra într-un proces de lărgire și modernizare, după ce tronsonul dintre podul CF și strada Henri Coandă a fost și el extins lateral, de la 4 la 6 benzi (câte trei pe sens).  Consiliul Local Brașov a aprobat în ședința sa de vineri, documentația pentru cea de a doua etapă de lărgire a str. 13 Decembrie, ce vizează tronsonul dintre podul CF și sensul giratoriu de la Făget. DALI a fost întocmită de către SC POD-PROIECT SRL, în baza unui contract semnat încă din luna mai.

Valoare totală a proiectului, aprobată de CL Brașov este de 9.772.187,54 lei inclusiv TVA, din care construcții și montaj,  7.526.239,71 lei inclusiv TVA. Durata de realizare a lucrărilor este de 10 luni. 

 

Proiectul are în vedere îmbunătățirea condițiilor de trafic pietonal și auto din tronsonul Făget – pasaj CF, în condițiile în care deja, același tip de lucrări sunt în fază finală pe tronsonul de după pasaj, până la intersecția cu str. Heri Coandă.  Mai exact, proiectul prevede lărgirea străzii 13 Decembrie, în primul tronson de după Făget, optimizarea circulației pietonale, colectarea apelor pluviale de pe trotuare și de pe carosabil și evacuarea lor către un emisar, precum și realizarea unei semnalizări orizontale și virtuale corespunzătoare.

Din expertizele făcute până acum s-au observat atât unele degradări de tip structural ale acestui tronson, cât și unele de suprafață, după cum arată referatul de a însoțit proiectul de hotărâre de Consiliu Local. 

La degradari de tip structural, raportul de expertiză amintește fisurile și crăpăturile longitudinale, plombările, faianțările și gropile care afectează structura rutieră, iar la cele de suprafață, degradările de margine sau suprafața cu ciupituri.

Expertiza face referire și la pasajul CF, construit în 1961, de I.C.I. C.F. București și aflat deja în exploatare de 58 ani fără a fi fost consolidat sau modernizat până în prezent. Pe acestă perioadă de serviciu, pasajul CF a suferit o serie de procese majore de degradare la nivelul structurii de rezistență a suprastructurii și infrastructurii.

Expertiza tehnică concluzionează că, per total, pe strada 13 Decembrie pe zona cuprinsă între pasajul CF și sesnsul giratoriu Făget, are capacitatea portantă MEDIOCRA conform prevederilor tabelului 8 din normativul CD 155/2001.

 
Conform temei de proiectare, s-a studiat lărgirea străzii de la 4 benzi la 6 benzi și trotuare de 2 metri, cu realizarea acceselor la străzile laterale, piste pentru biciclete, semnalizare, marcaje și indicatoare și realizarea scurgerii apelor pluviale și iluminat public, pentru a face legătura cu etapa I de lărgire a străzii 13 Decembrie.
 
Scenariului I, recomandat de proiectant,  propune însă o lărgire a străzii 13 Decembrie, pe acest tronson, de la 4 la 5 benzi de circulație, prin construirea unei singure benzi de circulație de 3,50 metri lățime și a unui trotuar pietonal de 2,50 metri lățime în  deschiderea marginală Gara Brașov. 
 

Unul dintre avantaje este reprezentat de costurile mai reduse, în comparație cu alte propuneri. La fel de importantă este însă și durata de execuție, care este cea mai mică. De asemenea, un avantaj este și racordarea mai facilă cu lucrările deja executate cu Etapa I de lărgire a str. 13 decembrie.

„Deschiderea marginală Gara Brașov a pasajului CF are lumina de 6,78 metri și este ocupată în prezent de o platforma de pământ cu secțiune trapezoidală, protejată cu un pereu din beton armat. Platforma de pământ are o lățime de 1,90 metri și se racordează cu calea curentă cu un taluz înclinat cu înălțimea de 2,09 metri și lățimea de 2,35 metri. Din lumina de 6,78 m a deschiderii marginale, platforma de pământ protejata cu pereu din beton ocupa o lățime de 4,31 metri, restul fiind utilizat în prezent ca trotuar pietonal cu o lățime de 2,47, măsurată până la fața laterala a elevației pilei“, se arată în documentație.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.