Senatorul Allen Coliban consideră că proiectul pasajului hobanat de la Gară are în spate o „concluzie presetată”. El propune reanalizarea unei idei din anii ’70

Senatorul USR Brașov, Allen Coliban, solicită Primăriei Brașov refacerea studiului de fezabilitate pentru proiectul podului hobanat care ar urma să traverseze calea ferată și să preia o parte din traficul dinspre cartierul Tractorul, pentru a-l aduce în bulevardul Gării.  El susține că în ceea ce privește rezolvarea problemei traficului din zona Tractorul, autoritățile locale au pornit de la o „concluzie presetată”, fără a lua în considerare și alte variante, unele apărute încă din anii ’70. 

De altfel, senatorul brașovean – care este înscris și în cursa internă din USR pentru a fi desemnat candidat pentru funcția de primar al Brașovului la alegerile locale de anul viitor –  a declarat vineri, într-o conferință de presă că a transmis Primăriei punctul său de vedere, semnalând trei mari probleme.

„Prima problemă este aceea că primăria lansează o consultare publică pentru un proiect al cărui studiu de fezabilitate nu este încă aprobat, aflându-se în faza obținerii avizului de mediu”, a declarat Allen Coliban.

A doua problemă amintită de senator constă în faptul că studiul de fezabilitate nu ia în calcul soluțiile care sunt deja incluse în Planul Urbanistic General, propunând o variantă diferită. Soluția ratată în studiul de fezabilitate este aceea a unei legături directe între străzile Crinului și Turnului prin supra-traversarea străzii Hărmanului pe un pod paralel cu cel de cale ferată. 
De altfel, parlamentarul USR susține că varianta Crinului – Turnului merită analizată.

„Pasajul respectiv este veriga lipsă din ceea ce ar putea reprezenta Inelul 2 al Brașovului, inel de care traficul tot mai sufocat al orașului are mare nevoie. Atât Inelul 2, cât și pasajul respectiv, au fost proiectate în anii de dinainte de Revoluție (în anii ’70 – n.n.), ca soluție de extindere a rețelei de străzi din Brașov. Străzile Crinului și Minervei sunt paralele cu calea ferată și ar putea fi lățite la 4 benzi și prelungite până în Dârste, pentru o alternativă de traversare a orașului la Calea București și Bulevardul Saturn”, a argumentat Coliban.  

Sursă foto: Allen Coliban

În opinia senatorului „varianta de pod hobanat propusă de către Primăria Brașov nu rezolvă problema de trafic: „Podul va vărsa tot traficul în mijlocul Bulevardului Gării, deja sufocat, atât la intersecția cu Hărmanului/Vlahuță, cât și în giratoriul din fața gării”. 

Cea de-a treia problemă identificată de senatorul Allen Coliban este faptul că studiul de trafic nu este finalizat, prin urmare, în acest moment, lipsesc informații esenţiale pentru fundamentarea unei decizii.

„În studiul de fezabilitate, trebuie să avem o analiză reală a alternativelor, care să ia în calcul și alte variante și care să nu plece de la niște concluzii presetate. Eu am trimis toate aceste argumente Primăriei Brașov, în mod oficial și în timpul perioadei de consultări. Aștept să fie luate în calcul, le voi prezenta și în momentul în care va ajunge studiul de fezabilitate la aprobare în Consiliul Local” a încheiat Allen Coliban. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.