În România este, încă, stare de urgență. Până în 15 mai se poate circula numai pentru motive întemeiate și cu celebra declarație pe proprie răspundere în buzunar. Totul se face pentru a se evita aglomerația, mai ales în spațiile închise, inclusiv în mijloacele de transport în comun.
Dar, cel puțin sâmbătă, 9 mai, regula distanțării pare a se fi sistat pe unele linii RATBV din oraș.
De exemplu, pe linii lungi, cum sunt 5 sau 17, chiar și în aceste vremuri cu restricții de circulație pentru evitarea riscului de răspândire a infecției cu COVID-19 în continuare sunt autobuze, inclusiv articulate, pline „ca-n vremurile bune”.
Acum, întrebarea care se pune este ce se va întâmpla după 15 mai, când este de așteptat ca numărul de călători să crească foarte mult, odată cu relaxarea restricțiilor de până acum.
Există un set de recomandări propuse de Institutul Național de Sănătate Publică și aflate acum în dezbatere.
Dar va reuși RATBV și Primăria Brașov să le pună în aplicare? Vor reuși șoferii și controlorii, care vor fi „în linia întâi”, să țină sub control valurile de călători? Vor putea șoferii sau controlorii să lase în stație din călători dornici să urce, doar pentru că deja autobuzul e plin la capacitatea impusă de situație?
Teoretic, șoferii și (dacă sunt pe traseu) controlorii, trebuie să se asigure că în autobuz este respectată regula distanțării sociale.
Dar vor fi suficiente autobuze și troleibuze pe traseu astfel încât să se evite aglomerația? Întrebarea vine în contextul în care RATBV a tot diminuat în ultima perioadă capacitatea de transport, pentru a nu “incuraja” plimbările fără scop ale brașovenilor.
Pentru a rezolva toate aceste probleme, pentru conducerea RATBV va urma o săptămână plină de nopți albe.
Sperăm să ajungă la concluzii care să îi țină sănătoși si pe călători dar și pe șoferi și controlori.