Ocolitoarea municipiului Codlea este un proiect despre care se tot vorbește de mulți ani, însă proiectul nu a trecut de etapa unor documentații. Un prim Studiu de fezabilitate (prin care este estimată valoarea investiției) a fost făcut în anul 2009, dar cum proiectul a rămas „înghețat” în acestă fază, acesta nu mai este valabil.
De anul trecut, autoritățile locale din Codlea au reluat demersurile pentru construcția variantei ocolitoare a orașului, primul pas făcut fiind lansarea unei licitații pentru elaborarea Studiului de fezabilitate pentru această investiție. Inițial, contractul pentru elaborarea acestor documente a fost estimat la 168.067 lei, fără TVA, dar suma a fost neinteresantă pentru firmele de specialitate, pentru că cele trei licitații nu a fost depusă nicio ofertă. A urmat o a patra licitație, cu o valoare estimată de 252.100 lei, fără TVA, lansată în 2 iunie 2020.
„La această licitație a fost un singur participant, dar acesta nu a depus documentația la timp. În aceste condiții, vom relua licitația. Dacă nu se va prezenta nici un ofertant, vom suplimenta valoarea estimată a contractului”, a declarat viceprimarul municipiului Codlea, Mihai Cîmpeanu.
Conform Studiului de fezabilitate din 2009, varianta ocolitoare a municipiului Codlea ar urma să aibă 7,2 km, valoarea investiției fiind estimată la 107.279.000 lei, cu tot cu TVA. Artera va porni din DN 1 (la intrarea în Codlea dinspre Brașov) va trece de două ori calea ferată Brașov – Sibiu, dar și peste pârâul Vulcănița și se va uni cu DN 1 la ieșirea spre Făgăraș, unde se va amenaja un nod rurier. În proiect sunt prevăzute patru pasaje și poduri, dintre care două peste calea ferată, unul peste Vulcănița și unul la nodul rutier dinspre Făgăraș.
Fii primul care comentează