Primarul Allen Coliban nu renunță la ideea de a reintroduce în municipiul Brașov transportul public cu tramvaiul. În cadrul conferinței de presă în care a prezentat activitatea primelor 100 de zile de mandat, edilul a spus explicit că va face studiile necesare acestui proiect, având în vedere că „tramvaiul reprezintă un mijloc de transport modern, silenţios, capabil să absoarbă vibraţiile despre care se tot vorbeşte pentru drumuri” dar şi în contextul în care „există în toată Europa o tendinţă reintroducere a tramvaiului”.
Primarul a amintit că discuțiile pentru reintroducerea tramvaiului au apărut încă din 2017, ca alternativă la transportul public cu autobuzul. Aceste discuții vor avansa însă după realizarea studiilor necesare, iar la vară va fi organizată și o dezbatere publică pe această temă, a precizat Coliban:
„Când vom avea toate datele necesare vom face dezbateri. Eu estimez că în această vară putem avea o primă discuţie serioasă cu cetăţenii, pe această temă, cu argumente pro şi contra bine susţinute”.
Allen Coliban spune că acesta este un moment bun pentru pentru un astfel de proiect, prin prisma faptului că vor apărea surse de finanţare nerambursabilă.
Edilul recunoaşte totuşi că că investiţia pentru reintroducerea tramvaiului este una foarte costisitoare şi deşi nu poate da sume în acest moment- în lipsa documentaţiilor necesare, spune că bugetul local nu va putea suporta suma necesară implementării. Astfel, una dintre sursele către care s-ar putea îndrepta Municipalitatea ar fi fondurile europene din Programul de Reziliență.
În prezent, Allen Coliban susţine că „se caută specialiştii pentru întocmirea studiului de fezabilitate” aferent proiectului de reintroducere a tramvaiului. De toată procedura se coupă însă Asociaţia Metropolitană de Transport, cea care coordonează şi transportul metropolitan din judeţul Braşov.
Proiectul care vizează reintroducerea tramvaiului la Brașov a creat mari dezbateri în comunitate, după ce primarul Allen Coliban a lansat un „sondaj” pe Instagram, la care au răspuns în jur de 3500 de persoane, majoritatea fiind de acord cu propunerea. Tot online însă, dar şi offline, mulţi braşoveni s-au arătat nemulţumiţi de o astfel de idee, în contextul în care drumurile publice din Braşov nu au cea mai bună structură dar şi având în vedere că transportul public a trecut, în mare parte la varianta „verde”, cu autobuze electrice, hibrid şi cu troleibuze noi.