Locuitorii din Cincșor și cei din Cincu sunt nemulțumiți de modul în care este gestionat proiectul noului podului de peste Râul Olt, dintre Voila și Cincșor. Conform proiectului, actualul pod trebuie demolat, iar în locul lui se va realiza unul nou. Contractul, în valoare de 15.656.698,36 lei, a fost semnat de Consiliul Județean Brașov (care are în administrare drumul pe care este podul) cu Asocierea SC Con-A SRL – SC Con-A Operations SRL – SC Drum Inserv SRL, iar amplasamentul a fost predat constructorului în luna ianuarie a acestui an. În contract se prevede că lucrările vor dura 28 de luni, însă în momentul predării amplasamentului, Consiliul Județean Brașov a anunțat că din partea constructorului a primit promisiunea că va depune toate eforturile ca lucrările să fie gata până la finalul acestui an.
Ulterior, în 25 iunie, după ce s-au încheiat exercițiile NATO de la Ciucu, iar pentru transportul tehnicii militare era nevoie și de podul de peste Olt, podul a fost închis oficial, iar de atunci nu s-a mai întâmplat nimic pe șantier. De atunci, pentru a ajunge din Cincșor la Voila, oamenii fac un ocol de aproximativ șase kilometri, pe un drum de exploatare pietruit, apoi pe barajul hidrocentralei de la Voila, după care se intră în Dridif și se ajunge ulterior la Voila. Oameni au dat și un nume acestei variante ocolitoare: „drumul groazei de pe baraj”.
Cum arată „Drumul groazei de la baraj”
Oamenii din Cincu și Cincșor sunt nemulțumiți de situație. Mai exact, ei sunt nemulțumiți de calitatea deplorabilă a variantei ocolitoare și i-au transmis președintelui Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, o invitație să vină la Primăria Voila, în 3 august, la ora 10.00, pentru a discuta cu locuitorii. Cea care a venit cu inițiativa, Simona Ciuban, a declarat că i-a transmis invitația președintelui Consiliului Județean Brașov pe Facebook și nu a primit nici un răspuns. La discuții a fost invitat și primarul comunei Voila, Gheorghe Osalciuc.
„Acum 6 săptămâni au închis accesul pe pod, iar de atunci tot așteptăm să înceapă lucrările… Iar tot traficul este deviat pe drumul care trece peste barajul de la Hidrocentrala Voila, pentru care CJ a alocat o sumă de bani și după refacere ne-am trezit că circulăm pe un drum de țară cu praf și bolovani cât pumnul. Mai mulți cetățeni au rupt bariera și au trecut pe podul existent, iar situația a fost sesizată prin apel la 112. Nici Primăria Voila, nici Consiliul Județean Brașov nu au organizat consultarea și informarea oamenilor din comună în legătură cu restricțiile care urmau a fi impuse, alegând ca soluție construirea pe vechiul amplasament”, a Simona Ciuban, care a precizat că la discuții l-a invitat și pe primarul comunei Cincu, Sorin Aurel Suciu.
Ea a mai spus că situația locuitorilor din satul Cincșor este una delicată, pentru că nu toți au mașini să meargă la Voila.
„De la Voila își ridică bolnavii din Cincțor rețetele. Înainte mai mergeau cu bicicleta sau pe jos, pentru că distanța până la Voila e mică, aproximativ 3 km. Mai sunt agricultorii din Voila care au pământ dincoace de Olt, care, la fel, trebuie să facă ocolul de peste șase kilometri. Acum nu mai au cum să ajungă. Decizia construirii noului pod a fost luată încă din anul 2017, iar de atunci era suficient timp pentru a se pregăti un drum decent ca variantă ocolitoare. Nu vrem o autostradă, dar să fie măcar un drum de pe care să nu se ridice nori de praf când trece o mașină, sau să nu sară pietre când trece un camion. Poate că se putea turna un strat de asfalt. Poate că trebuia implicată și Armata, pentru că va folosi noul pod pentru a ajunge la unitatea de la Cincu. Oare nu se putea face un pod de pontoane peste Olt? Măcar să se treacă pe el pe jos sau cu bicicletele”, a mai spus Ciuban.
În ceea ce privește lucrările la pod, Simona Ciuban a declarat că reprezentanții constructorului au spus că șantierul nu va fi deschis prea curând, pentru că firma mai are o lucrare la Sighișoara. Totuși, reamintim că în luna ianuarie, când a fost predat amplasamentul constructorului, Consiliul Județean a anunțat printr-un comunicat de presă că reprezentanții formei care reconstruiesc podul au spus că „şi-a propus să facă toate eforturile pentru a finaliza lucrările până la 31 decembrie 2021”.
Valoarea totală a contractului pentru execuţia proiectului „Pod peste râul Olt pe DJ 105 la km 0+660, în localitatea Voila” este de 15.656.698,36 lei, din care 14.422.685,20 lei sunt bani accesaţi prin PNDL, iar diferenţa de 1.234.013,16 lei este asigurată din bugetul judeţean. Asocierea SC Con-A SRL – SC Con-A Operations SRL – SC Drum Inserv SRL.
Fii primul care comentează