Site icon

Traseul liniei 5 al RATBV va fi deservit de autobuze electrice din Turcia. Braşovenii trebuie însă să mai aştepte puţin

Din vara anului 2022, linia 5 a RATBV, între Bartolomeu – Municipal și str. Poienelor va fi deservită de autobuze electrice. Pe acest traseu va circula lotul de 12 vehicule electrice pentru care primăria municipiului Brașov a semnat azi un contract de achiziție, cu Karsan Otomotive. Cele 12 autobuze electrice produse în Turcia costă 37,8 milioane lei, fără TVA, şi au fost achiziţionate prin intermediul Ministerului Dezvoltării şi Lucrărilor Publice, din fonduri europene.

Prin introducerea de autobuze electrice pe linia 5, care este una dintre cele mai lungi dar şi cele mai solicitate din oraş, municipalitatea spear să reducă poluarea. De altfel, primarul Allen Coliban vorbeşte despre reducerea 685 de tone pe an, a emisiilor de CO2, atunci când linia va fi deservită doar de vehicule electrice. Totuşi, până la atingerea acestei cifre, Braşovul mai are puţin de aşteptat. Primul dintre cele 12 autobuze electrice de la Karsan Otomotive va fi livrat în maxim şapte luni de acum încolo, iar restul, până în iunie 2022. Acestea se vor alătura celor 84 de vehicule electrice existente acum în flota RATBV, din achiziţii anterioare. 

Autobuzele turceşti comandate de la Karsan (aceeaşi companie care la Braşov alivrat autobuze Diesel – model Menarini) au o lungime de 12 metri şi o autonomie a bateriei, de 112 kilometri. Compania turcească ce va livra autobuzele oferă o garanţie de şase ani pentru baterii, însă reprezentanţii acesteia, prezenţi la Braşov pentru semnarea contractului, spun că cel puţin opt ani nu vor fi probleme cu ele.

Autobuzele vor fi livrate împreună cu staţiile de încărcare aferente. Aceste staţii de încărcare sunt standard şi vor putea fi utilizate şi de alte autobuze electrice pe care SC RATBV SA le are în prezent în floră, au precizat reprezentanţii Karsan Otomotive. Aceştia au răspuns astfel unei întrebări privind compatibilitatea staţiilor livrate, în contextul în care RATBV a mai achiziţionat până acum modele SOR de vehicule electrice, produse în Cehia de SOR Libchavy s.r.o. 

De asemenea, reprezentanţii companiei turceşti au dat asigurări că nu va fi nevoie de condiţii speciale de operare şi că autobuzele vor funcţiona normal, indifferent de temperature şi alte condiţii meteo.

De precizat este faptul că aceeaşi companie turcească, Karsan, a livrat autobuze electrice şi la Dej, în 2019 şi 2020.În urmă cu două luni, unul dintre autobuzele electrice de la Dej a luat foc, în timp ce se deplasa pe o linie din oraş. Călătorii au reuşit să se autoevacueze, dar vehiculul a ars în totalitate. Cercetările preliminare făcute de INSU Cluj au arătat că incendiul a pornit de la o defecţiune a instalaţiei electrice a autobuzului.

 

Exit mobile version