Supriză mare pentru angajaţii Companiei Apa care se ocupă de întreţinerea reţelelor de canalizare. Chemaţi la o intervenţie de pe strada 9 mai din Codlea, unde un cămin de ape se înfundase, au pornit acţiunea de decolmatare, iar până au reuşit să repună în funcţiune scurgerea normală a apei, au scos un munte de şerveţele umede alte astfel de deşeuri care nu ar avea ce să caute în canalizare.
„O dată la 3 săptămâni, la aceeași adresă, canalizarea se înfundă cu același tip de deșeuri. Cantitatea de șervețele umede găsită în rețeaua de canalizare este una impresionantă. Toate aceste situații se bazează pe gesturi nepotrivite și inadecvate”, spun reprezentaţii Companiei Apa.
Aceştia continuă să atragă atenţia asupra faptului că șervețelele umede, discurile demachiante, absorbantele sau alte tipuri de deșeuri care au şi conţinut de plastic, nu se aruncă în toaletă.
„Campania noastră SOS Canalizarea! a scos în evidență exact acest fapt: oamenilor nu le pasă deloc de sistemul de canalizare sau de resursele de apă! Importanța unui asemenea gest nu este luată în serios. Responsabilitatea noastră față de protejarea mediului înconjurător, a resurselor de apă și a sistemului de canalizare este vitală, atât în condiții normale, dar și în pandemie”, mai spun reprezentanţii Companiei Apa Braşov.
În astfel de situaţii, Compania Apa nu poate decât să intervină pentru curăţarea canalizării şi, în paralel, să lanseze campanii de informare pentru a le explica cetăţenilor ce deşeuri pot fi aruncate la canalizare şi mai ales care nu. Instituţia ce trebuie să intervină pentru a-i avertiza şi chiar sancţiona pe cei care în mod repetat contribuie la blocarea canalizării este Garda de Mediu.