Din această săptămână se modifică temporar şi accesul în clădirea Prefecturii, unde funcţionează atât Instituţia Prefectului, cât şi Consiliul Judeţean. După prelungirea stării de alertă, mai toate instituţiile publice, printre care Primăria Municipiului Braşov sau CJAS, şi-au adaptat programul cu publicul pentru a reduce riscul de răspândire a infecţiilor cu SARS-COV-2. Astfel, şi Instituţia Prefectului, ca reprezentantă a Guvernului în teritoriu a decis să impună şi ea unele măsuri, astfel că va permite intrarea în Palatul Administrativ, pe de Bulevardul Eroilor nr. 5 și în imobilul de pe str. Turnului nr. 13, unde funcţionează Serviciul de Paşapoarte şi Serviciul Înmatriculări şi Permise Auto, doar persoanelor care fac dovada vaccinării anti-COVID și pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.
De asemena, vor avea acces şi persoanele care fac dovada unui rezultat negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-COV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau a unui rezultat negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-COV-2 nu mai vechi de 48 de ore, precum şi persoanele care fac dovada că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-COV-2.
Respectarea măsurilor va fi verificată de jandarmii de la postul de acces în clădire
Măsurile de mai sus nu se aplică în cazul persoanelor care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani și sunt însoțite de o persoană cu vârsta mai mare de 18 ani și care face dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, a precizat Instituţia Prefectului.
Evaluarea încadrării în condițiile de acces în Palatul Administrativ se realizează de către personalul de pază – personal militar al Inspectoratului Județean de Jandarmi „Nicolae Titulescu” Brașov, la punctul de control acces, iar în imobilul de pe str. Turnului nr. 13 – de către personalul militar al Grupării de Jandarmi Mobile „Burebista” Brașov, la punctul de acces principal, prin solicitarea și verificarea documentelor prezentate ca dovadă a încadrării în condițiile de acces, coroborate cu datele de identitate ale persoanei care solicită accesul.
Persoanele fizice sunt obligate să facă dovada încadrării în condițiile de acces prin intermediul certificatelor digitale ale UE privind COVID-19. În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada se face prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.
„Triajul epidemiologic, dezinfectarea obligatorie a mâinilor la intrarea în Palatul Administrativ și în imobilul de pe str. Turnului nr. 13, precum și măsura purtării măștii – astfel încât aceasta să acopere nasul și gura – rămân valabile în toată perioada stării de alertă”, a precizat Instituţia Prefectului.
Cei nevaccinaţi sau netestaţi pot preda documente, spre apostilare, în afara clădirii
Pentru persoanele care nu se încadrează în condițiile de acces, asigurarea accesului, prin excepție, la serviciile de apostilare – conform art. 12 alin. 8 din Anexa 3 a HG nr. 1130/22.10.2021 – se asigură, la solicitare, prin preluarea respectiv predarea documentelor, în exteriorul clădirii Palatului Administrativ, de către persoana desemnată cu activitatea de apostilare. Evaluarea îndeplinirii condițiilor de acces a vizitatorilor se realizează o singură dată, la intrarea în imobil. Nesupunerea vizitatorilor la procedura de evaluare privind îndeplinirea condițiilor de acces la intrarea în instituție atrage după sine interzicerea accesului.