“În acest fel, am putea da posibilitatea, în acele localități din mediul rural în care nu sunt infectați, dar nici suficient de mulți vaccinați, să poată deschide școala cu prezență fizică”, a spus ministrul.
Întrebat care este explicația pentru pragul de 3 la mie și nu alt prag, Sorin Cîmpeanu a spus că “un prag trebuie să existe undeva” și a făcut trimitere la discuțiile despre pragul de 60% pentru rata de vaccinare a personalului din școli.
El a precizat că săptămâna aceasta lucrurile vor funcționa “după regulile cunoscute”.
“În măsura în care autoritățile sanitare sunt de acord, voi propune următorul lucru: în localitățile în care rata de incidență este mai mică de 3 la mie, să se poată renunța la acest prag minim de vaccinare. În acest fel, am putea da posibilitatea, în acele localități din mediul rural în care nu sunt infectați, dar nici suficient de mulți vaccinați, să poată deschide școala cu prezență fizică. Atrag atenția că tocmai în aceste școli din mediul rural predarea online este cea mai deficitară,” a declarat Cîmpeanu.
Ministrul Educației: “Aceasta va fi propunerea pe care eu ca ministru al Educației o voi asuma în raport cu autoritățile sanitare”
Întrebat când va exista o decizie: “Vom vedea. Oricum, săptămâna aceasta lucrurile se desfășoară după regulile cunoscute. Am anunțat deja că la nivelul zilei de vineri în această săptămână vom avea rata de vaccinare defalcată pe structuri. (…)”
Explicație pentru pragul de 3 la mie:
“Același lucru s-a spus și când am avut de ales între varianta 1 – care mi s-a propus și pe care am refuzat-o, a ține toate școlile și grădinițele închise, ceea ce e inacceptabil, pentru că în acest fel distrugem acest popor – și varianta 2, care de asemenea nu era acceptabilă, pentru că am fi negat pandemia, de a ține toate școlile și grădinițele deschise. Trebuia un prag și acel prag a fost de 60%. Deși OMS a recomandat 70% rată de imunizare pentru a asigura imunizarea de grup, cu luarea în considerare a persoanelor trecute prin boală, (…) am decis coborârea pragului la 60% fără includerea acestor persoane trecute prin boală. Un prag trebuie să existe undeva, pentru a departaja ce putem deschide cu prezență fizică, încercând să creăm un mediu cât mai sigur pentru elevi și cadre didactice și ce nu putem deschide încă cu prezență fizică (…)”.