Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov, încă cinci ani până la începerea lucrărilor? Ministrul Transporturilor: „Așa a primit proiectul”. Proiectantul: „Au apărut probleme cu traseul”

Aflată de cel puțin 20 de ani pe lista de priorități, autostrada Comarnic – Brașov nu va intra în etapa execuției lucrărilor prea repede. Deocamdată, investiția este în etapa pregătirii documentațiilor tehnice, iar acest lucru va mai dura. Mai exact, duminică, la Digi 24, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că în momentul în care a preluat mandatul, contractul de servicii era semnat. 

„Undeva la începutul anului (2021 -n.r.) a fost scos la licitație – era altcineva ministru (Cătălin Drulă – n.r.) – caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate și proiectare pe Ploiești-Brașov. Acea licitație s-a încheiat, caietul de sarcini sunând așa: pentru studiul de fezabilitate – 30 de luni, pentru proiectare – 42 de luni (inclusiv perioada pentru realizarea Studiului de Fezabilitate – n.r.). Ați auzit bine. Asta este situația pe care am preluat-o acum. Înainte de a veni eu a fost desemnat câștigătorul acestei licitații în forma despre care v-am spus”, a declarat Grindeanu.

El a menționat că va încerca să obțină de la proiectant o scurtare a termenelor, însă, dacă nu va găsi înțelegere la consultant, sunt slabe șanse ca lucrările să înceapă în următorii cinci ani.

Probleme cu traseul în județul Brașov 

Pe de altă parte, în luna decembrie a anului trecut, proiectantul, SC Consitrans SRL preciza că:

„Analiza proiectului Autostrăzii Ploiești-Brașov a trebuit modificată, de exemplu, pentru că MApN a transmis inițial că nu sunt obiective militare pe traseu ca apoi să se răzgândească și să anunțe că autostrada se suprapune cu terenurile de instrucție din Predeal și Râșnov. În pofida multiplelor modificări de trasee și soluții tehnice solicitate de CNAIR, MApN sau CJ Prahova, a fost finalizată ridicarea topografică de detaliu pentru zona km 168+800 – 173+300 și zona nodului rutier cu DN1, în dreptul localității Codlea, urmând a se transmite spre aprobare Tema geotehnică pentru această secțiune, iar Analiza Multicriterială (AMC) este la final”. 

Contractul pentru completarea/revizuirea Studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic pentru Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov, în valoare de 16,5 milioane de lei, a fost semnat în luna februarie a anului trecut. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.