Reprezentaţii Direcţiei pentru implementarea proiectului aeroportului internaţional Braşov au anunţat câteva destinaţii potenţiale pentru zborurile de la Ghimbav. Printre aceste destinaţii se află Viena, Munchen sau Londra.
„Vom lua în considerare HUB-urile de unde pasagerii pot ajunge către alte destinații. HUB-uri principale ar fi Viena, Munchen. De la Munchen se ajunge foarte bine în alte zone din Germania. Trebuie să vedem care este specificul fiecărei zone. Londra este o destinație care are foarte mulți pasageri din toate zonele din România. Roma este unul dintre aeroporturile pe care se zboară de pe toate aeroporturile din România. Cred și Spania, Valencia sau Barcelona pot fi luate în calcul. De asemenea, ar putea fi luate în considerare destinații precum Nurnberg sau Frankfurt. Sunt mai multe destinații, dar ele vor fi deschise gradual”, a continuat Alexandru Anghel, coordonatorul Direcţiei de implementare a proiectului Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav.
„Reprezentanţii companiilor aeriene estimau un număr dublu de pasageri, noi am mai periat cifrele”
Reamintim că reprezentanţii Consiliului Judeţean au înaintat deja şi o dată pentru operaţionalizarea aeroportului de la Ghimbav, 1 noiembrie 2022. (DETALII AICI)
Anghel spune că este un termen realist, având în vedere modul în care se lucrează în prezent la acest proiect, dar că pot apărea oricând şi situaţii neprevăzute. Există, de asemenea, şi o estimare a traficului, în primul an de funcţionare a aeroportului. Este vorba despre 300.000 de pasageri, „un număr rezultat în urma discuțiilor cu companiile aeriene”, după cum a declarat Anghel.
„Ei (reprezentanţii companiilor aeriene, n.n) au fost mai optimiști și estimau un număr dublu, dar noi am mai periat cifrele”, a mai precizat oficialul.
Cheltuieli de peste 310 milioane de lei pentru construirea aeroportului
Construirea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav a început în anul 2010, iar până acum, potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, s-au investit în jur de 120 de milioane de lei pentru realizarea obiectivului. Adrian Veştea a subliniat că în perioada 2010 – 2016, investiţiile în acest proiect – partea de proiectare, avize şi fazele incipiente ale amenajării terenului, s-au ridicat la 51 de milioane de lei. În perioada 2017 – 2021, proiectul aeroportului a însemnat cheltuieli de peste 310 milioane lei. În prezent, la aeroport mai sunt în implementare contracte de 120 de milioane de lei.
„Am executat lucrări în valoare de 311.102.500 lei. Din suma aceasta, 105.000.000 de lei au provenit din alocările guvernamentale de care am beneficiat în anii 2020 şi 2021, iar 27.000.000 de lei am utilizat dintr-un credit bancar. Diferenţa de sumă – adică mai mult de jumătate din totalul investiţiilor – a fost acoperită din bugetul Consiliului Județean”, a subliniat preşedintele Consiliului Judeţean.