Strategia Primăriei Brașov: Participanții la un târg din Piața Sfatului vor fi aleși după like-urile pe Facebook. Ei vor plăti și o „contribuție de promovare” unui SRL stabilit de Municipalitate

Primăria Brașov a anunțat miercuri că, în parteneriat cu  comunitatea „ROMO: De la Producător Direct la Consumator”, va organiza în Piața Sfatului, în perioada 29 aprilie – 1 mai, Târgul Producătorilor Locali. Conform anunțului municipalității brașovene, pentru acest târg vor fi puse la dispoziția comercianților 20 de standuri „de tip Kronstadt”. Unele dintre prevederile de organizare atrag însă atenția, prin lipsa lor de coerență și prin potențiale discriminări pe care le crează, având în vedere că sunt favorizați acei producători care au se promovează intens pe social medial. În plus, un SRL recent înființat și având un singur angajat, a fost implicat de primărie în organizarea evenimentului, acesta fiind cel care va beneficia de o taxă impusă comercianților, pentru promovare. 

Cine poate participa la târg?

La acest târg vor avea dreptul de a participa „producători locali sau artizanii de produse alimentare, care își desfășoare activitatea în deplină legalitate, atât din punct de vedere fiscal, cât și sanitar-veterinar” , după cum a transmis Primăria. 

Conform regulamentului târgului, participanții vor plăti următoarele taxe: 

a) Taxa pentru ocuparea domeniului public 9 lei / zi (3 lei / mp x 9mp / pavilion);
b) Contravaloarea chiriei pentru pavilion (130 de lei / pavilion / zi)
c) Pentru organizarea și promovarea evenimentului, Farm to Fork SRL (neplătitoare de TVA) va solicita participanților o contribuție în valoare de 150 de lei / eveniment (50,00 de lei / zi) sau 5,00% din încasări, oricare dintre aceste valori este mai mare, în baza unui contract de prestări de servicii (marketing și organizare de eveniment). 

Un criteriu de selecție a producătorilor: „Follow pe Facebook”

În regulamentul târgului sunt prezentate și criteriile de selecție a participanților la târg. Organizatorii spun că procesul de selecție „va avea în prim plan satisfacția consumatorilor brașoveni prin oferirea unei game variate de produse locale de cea mai bună calitate”. 

Ce criterii vor fi folosite pentru selecția participanților: 

  • Calitatea produselor (se va stabili prin degustare / testare și/sau analiza recomandările/ recenziilor din partea clienților (web și social media);
  • Notorietatea brandului (număr de like / follow pe Facebook, apariții în presă, istoric);
  • Transparența procesului de producție (întrebări dedicate în formularul online de preselecție);
  • Proximitatea locației de producție/procesare față de Brașov;
  • Certificări / atestări (ex. Produs Montan, Produs Tradițional etc.) și/ sau premii/distincții obținute;
  • Să contribuie la o diversitate cât mai mare de produse de calitate în cadrul evenimentului, fără ca un segment să fie reprezentat disproporționat față de cererea estimată a publicului; 
  • Revânzarea de produse de la producători terți este permisă atâta timp cât acționează principiul agregator care poate crea plus valoare pentru consumatori (prin diversitatea ofertei) și pentru producătorii pe care îi reprezintă (care altfel nu ar putea participa din motive financiare sau de disponibilitate)”.

Ce li se promite producătorilor care vor participa la târg

În regulamentul târgului se arată că „operatorii selectați vor avea posibilitatea să-și promoveze produsele pe grupul de Facebook ROMO Brașov (cu mai mult de 18.000 de membri) unde vor putea oferi consumatorilor posibilitatea de a comanda în avans produsele disponibile la târg. Publicarea ofertelor online se va putea face în urma unui acord de respectare a liniilor directoare ale grupului Romo Brașov, iar detaliile legate de procedura specifică vor fi prezentate operatorilor selectați”. 

Pe de altă parte, în documentul amintit se arată că producătorii trebuie să își aducă de acasă vitrinele frigorifice sau piesele de mobilier (mese și scaune). În ceea ce privește mobilierul, nu este impusă vreo restricție privind materialul din care sunt realizate sau forma acestora. 

Puține informații despre Farm to Fork SRL

Conform datelor existente pe internet, Farm to Fork SRL a fost înființată în luna septembrie a anului trecut și are ca obiect principal de activitate „Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet”. Firma apare ca având un singur angajat. Fiind în primul an de activitate, nu sunt disponibile date financiare. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.