După ce în 6 iunie au expirat contractele încheiate de comercianții din centrul istoric cu Primăria Brașov, aceștia au fost luați în colimator de Poliția Locală, cei care și-au deschis tarabele fiind amendați. Nemulțumiți, ei au mers miercuri la Primărie, de unde au primit asigurări că „obiectivul municipalității nu este de a desființa acest tip de comerț, ci de a ne asigura că el se desfășoară în condiții civilizate, la un nivel pe care îl impune un oraș ca Brașovul, cu respectarea prevederilor legale”.
Le-a fost prezentat și planul Primăriei Brașov pe termen scurt: în această perioadă se face o analiză a situației fiecărui amplasament, iar după adoptarea noului Regulament privind comerțul stradal, se vor lansa procedurile de licitație. Până atunci, în funcție de analiza făcută, pentru fiecare amplasament in parte, la nivelul serviciului de specialitate, se vor elibera abonamente lunare de ocupare a domeniului public.
Altfel spus, până la „noi ordine”, comercianții (unii dintre ei meșteșugari) vor trăi de pe o lună pe alta, la limita supraviețuirii.
Oare nu era o problemă importantă?
Lucrurile vor intra în normal după adoptarea noului Regulament privind comerțul stradal, când se vor lansa procedurile de licitație pentru atribuirea spațiilor comercianților din Centrul istoric al Brașovului.
Faptul că un nou regulament nu a fost aprobat nu este vina comercianților, ci a autorității locale, care, deși știa că este nevoie de noi reglementări nu a făcut nimic în acest sens.
În schimb, a lansat tot felul de consultări, dezbateri și analize în te miri cine știe ce domenii, fără ca acestea să aibă o finalitate.
Așadar, la prima vedere, problema comerțului stradal din Centrul istoric este una urgentă și importantă, însă pare a nu fi trecut de „algoritmii de prioritizare ai Primăriei Brașov”.