Firmele care transportă navetiștii din Brașov pe platformele industriale de lângă oraș continuă să folosească autobuze vechi, poluante. Asta chiar dacă, Regulamentului privind efectuarea serviciilor regulate speciale de transport călători în Brașov prevede că încă de anul trecut, ei ar fi trebuit să scoată de pe traseu vehiculele care nu standard de emisii Euro 6.
Primăria Brașov nu este foarte fermă în a impune respectarea regulamentului și, deocamdată transmite notificări către operatori. Asta, în ciuda faptului că primarul Allen Coliban vorbește, pe unde apucă, de lupta cu poluatorii.
Astfel, conform regulamentului amintit, pentru a putea opri în stațiile RATBV, operatorii trebuie să obțină o autorizație de la Primăria Brașov.
Acest aviz se eliberează dacă operatorul face dovada că deține vehicule Euro 6 sau nepoluante (electrice, hibrid etc). Cum aceste condiții nu sunt respectate, în acest moment, potrivit declarațiilor purtătorului de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea, „nici una dintre companiile care asigură transport special nu are avizul primăriei”.
Ce face Primăria pentru ca operatorii să intre în legalitate?
Pentru a rezolva problema poluării produse de autobuzele vechi folosite pentru transportul navetiștilor, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov a declarat:
„Municipalitatea a notificat companiile care utilizează transportul special pentru angajați cu privire la obligațiile legale, atât în ceea ce privește obligativitatea transportatorilor de a obține avizul de traseu eliberat de Primăria Brașov, care conține traseul și opririle în stațiile publice, cât și faptul că, începând cu anul 2021, aceste companii de transport pot utiliza în sistemul de transport special doar autovehicule cu motorizare minim Euro VI. Sperăm ca în perioada următoare să reglementăm situația acestui tip de transport”.
Condiții cunoscute de operatori încă din anul 2019
Hotărârea de Consiliu Local prin care a fost aprobat Regulamentului privind efectuarea serviciilor regulate speciale de transport călători în Brașov a fost aprobată în anul 2019. Conform acestei reglementări, pentru a obține avizele de la Primărie, operatorii de transport trebuiau să prevadă, începând cu 2020, ca 30% din achizițiile viitoare a mijloacelor de transport să utilizeze tehnologii verzi. De asemenea, din anul 2021, operatorii ar fi trebuit să scoată pe traseu autovehicule care sunt conforme cel puţin cu standardul de emisii EURO VI.