Strada Institutului și Calea Făgărașului s-ar putea intersecta printr-un sens giratoriu suspendat. Soluția a fost propusă de proiectanții care lucrează la Studiul de fezabilitate pentru lărgirea străzii Institutului, iar detaliile vor fi prezentate marți, 21 martie, într-o consultare publică ce se va desfășura la CATTIA, începând cu ora 16.30.
Conform proiectului, aflat în faza de studiu de fezabilitate, lărgirea străzii Institutului presupune:
- extinderea carosabilului de la 2 la 4 benzi a 3,50 m (2 benzi pe sens);
- zona verde: 1 m dreapta – stânga drumului; trotuar: 1,50 m dreapta – stânga drumului;
- pistă de bicicliști: 1,50 m dreapta – stânga drumului, care se conectează cu Calea verde – astfel că lățimea totală a străzii, lărgită și reabilitată, va fi de 22 metri.
- scenariul propus de proiectant pentru a lega strada Institutului cu Calea Făgărașului constă în construirea unui pasaj denivelat, care să supratraverseze calea ferată și să se conecteze cu pasajul spre Ghimbav, printr-un sens giratoriu suspendat. Actualul pasaj de pe Calea Făgărașului va fi refăcut în zona în care supratraversează strada Curmăturii și se amenajează sensul giratoriu.
„Dezvoltarea proiectelor majore din zonă, respectiv Spitalul de Pneumoftiziologie și Infecțioase și Spitalul Clinic Regional Brașov și Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav transformă strada Institutului într-una majoră pentru dezvoltarea orașului, așa că extinderea ei și crearea de legături cu ocolitoarea și DN1 sunt vitale pentru asigurarea unui trafic optim către aceste proiecte de investiții. Pe lângă legătura cu străzile adiacente acestei artere de circulație, dar și cu ocolitoarea municipiului, proiectul de lărgire a străzii Institutului are ca efect și rezolvarea problemei majore a legăturii dintre cartierul Bartolomeu Nord – Avantgarden cu restul orașului, influențate mai ales de trecerile la nivel cu calea ferată”, susțin reprezentanții Primăriei Brașov.
Deocamdată, Primăria Brașov nu a anunțat care este costul estimat al investiției.