Specialiştii sunt reţinuţi cu privire la viitorul Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav. AIBG are şanse mici de reuşită dacă nu-şi schimbă abordarea

În timp ce Regia Aeroportul şi Consiliul Judeţean se mândresc cu Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, acesta funcţionează, cel puţin deocamdată, pe minus. O analiză realizată de panorama.ro arată că, în ciuda curselor de linie (operate de o singură companie aeriană, în acest moment), de fapt, aeroportul de la Ghimbav stă pe linia de plutire datorită charterelor.

Specialiștii consultați de Panorama explică ce șanse mai sunt pentru ca cel ai nou aeroport din Româna să nu aibă soarta altor investiții care au rămas la nivel de „muzeu”.

În prima lună de la deschidere, Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav a avut o medie mai mică de două zboruri pe zi

Datele de pe site-ului flightradar24 au arătat că, în prima lună de funcţionare Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav a avut o medie mai mică de două zboruri pe zi, ceea ce nu i-a asigurat veniturile necesare pentru a se menţine măcar pe linia de plutire. În aceste condiţii, aeroportul a avut nevoie de subvenţii de la bugetul judeţului. Reamintim, de altfel, că, din bugetul judeţului, pentru 2023 a fost alocată o sumă de aproximativ 27,6 de milioane de lei pentru susţinerea aeroportului.

Specialiştii sunt reţinuţi cu privire la succesul aeroportului, dacă nu se schimbă nimic în operarea lui

Contactat de panorama.ro, Gabriel Bobon, fondatorul platformei boardingpass.ro, este și el reținut cu privire la șansele ca aeroportul să aibă succes. Acesta consideră că deocamdată Aeroportul din Brașov are succes doar în ceea ce privește cursele de charter:

„În prima lună de când s-a deschis aeroportul, există un grad de rezervare de 90-95% pe chartere. Deci, s-ar putea ca anul viitor să fie chiar mai multe curse de acest fel. Însă nu e nimic surprinzător, pentru că charterele funcționează de pe orice aeroport. Dar șansele ca chartere care să aducă iarna oameni în Brașov pentru ski, să facă incoming, cum se spune în domeniu, sunt extrem de mici. E posibil să apară ceva încercări din Marea Britanie, dar va fi ceva insignifiant”.

Specialiştii consideră că pentru a avea succces, aeroportul din Braşov trebuie să aibă contracte cu cel puţin un operator mare, care are hub-uri în marile aeroporturi ale lunii. Deocamdată însă, acest lucru nu se întâmplă şi nici nu sunt şanse în viitorul apropiat. Asta, în tmp ce principalii competitori, respectiv Clujul, Sibiul sau Tg. Mureş, au deja astfel de contracte dar şi un plus major faţă de Braşov: conexiune prin autostradă.

O analiză amănunţită despre funcţionarea aeroportului, despre principalii concurenţi dar şi despre motivele pentru care braşovenii nu ar trebui să se bazeze prea curând pe o colaborare cu TAROM pentru introducerea unor curse de linie, citiţi în materialul realizat de PANORAMA.

4 Comentarii

  1. Cat a durat dezvoltarea altor aeropoarte de la infintare la functionare…aici nu e vorba numai de aeroport ci si de lupta intre traseele in lume…iar Ghimbav fiin in mijlocul tarii are de fapt un potential extraordinar dupa ce primeste toate certificatele din partea autoritatilor Americane Europene din Australia etc. Mai maere greseala poate a fost ca turnul de control sa fie virtuala in Arad…Potentialul de sabotaj din cauza concurentei prezinta un pericol mai mare decat insasi designul aeroportului etc. Imi amintesc ca in anii 90 Clujul a asteptat 3-4 ani pana a primit certificatele. Diferenta insa este ca atunic nimeni nu a bagat in seama ca zborurile internationale nu se faceau decat de la Otopeni pana atunci…Rabdare, rabdare, ca Ghimbav va deveni al doilea din tara daca Clujul nu modernizeaza in timp facilitatile existente…

    • Gresit cu anii 90 si zborurile internationale doar de pe Otopeni. Din anii 80 aeroporturi internationale mai erau si Traian Vuia-TM singurul in afara de Otopeni cu pista de 3500 m lungime capabila operarea avionului cargo Antonov respectiv Kogalniceanu – CT!

  2. Sincer, nu stiu de ce va mirati: bucurestiul nu vrea aeroport la Brasov ca sa nu se diminueze veniturile celui din Otopeni. E politica: daca facem aeroportul, il sabotam cat putem ca oamenii sa ajunga tot in otopeni. Si daca tot dram drumul la aeroport in brasov, macar sa nu facem autostrada. Ce nu pricepeti????
    Veștea si magarii din bucuresti (si aici includ si pe „fostii”) asta fac: saboteaza aeroportul din brasov!!!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.