Comisia Europeană a cerut explicații Consiliului Județean Brașov pentru „criza Aeroportului”. Tandemul Albu-Micu va conduce Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav

Consiliul Județean Brașov nu a mai votat proiectul de hotărâre privind demiterea președintelui Consiliului de Administrație al Regiei Autonome Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, aflat pe ordinea de zi a ședinței de plen de vineri. Hotărârea a fost retrasă de pe ordinea de zi după ce niciuna dintre comisii nu a dat aviz (pozitiv sau negativ). În aceste condiții, la conducerea Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav va fi, din 11 decembrie, tandemul Daniel Micu (președinte al Consiliului de Administrație) – Constantin Albu (director interimar al regiei începând cu data de 11 decembrie).

Demiterea lui Daniel Micu a fost solicitată de consilierii județeni USR, care și-au argumentat solicitarea prin faptul că, fiind și angajat al Romatsa (care asigură serviciile de navigație aeriană), acesta ar fi în conflict de interese. Referitor la această situație, președintele Consiliului de Administrație a declarat în timpul ședinței de plen că în momentul în care a devenit membru al Consiliului de Administrație al Aeroportului internațional Brașov a semnat și o declarație pe proprie răspundere privind conflictul de interese.

„Dacă este nevoie, voi mai semna o astfel de declarație”, a spus Micu.

Ce așteptări are Comisia Europeană

Directorul Economic al Consiliului Județean Brașov a declarat că în ultima perioadă, Comisia Europeană (unde administrație județeană a depus o prenotificare pentru a putea finanța aeroportul), a solicitat mai multe clarificări „în primul rând pentru situația pe care am creat-o cu toții aici. Ei (Comisia Europeană – n.red) vor să vadă fapte, nu cifre. Ne urmăresc toată activitatea de la Aeroport”.

Pe de altă parte, tot vineri, într-o conferință de presă, președintele Consiliului Județean Brașov, Șerban Todorică, dar și directorul executiv în Consiliul Județean Brașov, Mihai Pascu, au confirmat faptul că situația de la Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav este în atenția autorităților europene.

„Cui folosește această stare de tensiune? Din punct de vedere al zborurilor, față de estimări, suntem mult subdimensionați în ceea ce privește numărul de zboruri săptămânale. Toate aceste tensiuni care apar prin astfel de mesaje, prin stenograme sau alte interpretări nu fac altceva decât să sperie și să îndepărteze companiile aeriene”, a mai spus Mihai Pascu.

De ce a fost demis Anghel

În aceeași conferință de presă, președintele Consiliului Județean Brașov, Șerban Todorică, explicat de ce a fost demis Alexandru Anghel din funcția de director general al regiei:

„Este un bun specialist, dar m-am convins că nu este un bun manager. El a avut la dispoziție resursele financiare necesare. Dacă a avut probleme cu mobilierul sau cu alte dotări, nu trebuia decât să demareze o procedură de achiziție”, a spus Todorică.

Totodată, reprezentantul Consiliului Județean Brașov precizat că în ședința în care s-a decis prelungirea programului de la 12 la 16 ore, începând cu data de 15 ianuarie 2024, Alexandru Anghel nu avut nicio reacție, chiar dacă, în discuțiile de la nivelul Consiliului Județean Brașov el a spus că acest program trebuie prelungit începând cu data de 1 decembrie 2023.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.