Aeroportul Internațional Brașov- Ghimbav ar putea să nu aibă dreptul de a solicita anul acesta bani de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, având în vedere că nu îndeplinește condiția de eligibilitate privind traficul de pasageri.
Mai exact, potrivit documentelor prezentate vineri de ministrul Dezvoltării, Adrian Veștea, „schema de ajutor de stat se aplică aeroporturilor regionale din România cu un trafic de maximum 200.000 de pasageri pe an şi un trafic de mărfuri mai mic de 200.000 tone în cursul ultimelor două exerciţii financiare dinaintea celui în care sunt acordate efectiv ajutoarele”.
Numai că ministrul a explicat și care este problema: Aeroportul Internațional Brașov are doar opt luni de funcționare. Altfel, spus, nu are cum să prezinte date aferente ultimelor două exerciţii financiare.
„Trebuie văzut dacă Brașovul se încadrează, având în vedere că are opt luni de funcționare”, a declarat Adrian Veștea.
El a explicat că această schemă de ajutor se va acorda pentru funcționarea și administrarea aeroporturilor, nu pentru companiile aeriene.
Ce aeroporturi sunt eligibile pentru schema de ajutor în anul 2024:
Aeroport | Anul 2022 | Anul 2023 | ||
Număr pasageri | Marfă (t) | Număr pasageri | Marfă (t) | |
Maramureș | 76.363 | 0 | 89.940 | 0 |
Băneasa | 9.624 | 0 | 68.180 | 0 |
Satu Mare | 60.658 | 0 | 56.396 | 0 |
Arad | 16.633 | 60.300 | 14.365 | 4.500 |
Tulcea | 360 | 0 | 300 | 0 |
Aeroporturile din România, pregătite pentru Schengen
Declarațiile au fost făcute de Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Adrian Veștea, vineri, în a doua zi a ședinței directorilor generali ai aeroporturilor membre ale Asociației Aeroporturilor din România. În cadrul ședinței, ce s-a desfășurat în Poiana Brașov, reprezentanții Aeroporturilor, au discutat despre proiectele finanțate prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) care sunt în curs de implementare la aeroporturi, despre aspecte legate de siguranța și securitatea în aeroporturi și despre prognozele referitoare la traficul de pasageri și posibilitatea dezvoltării rețelelor de rute.
De asemenea, un subiect de actualitate care a fost dezbătut de participanți a fost cel referitor la aderarea României la spațiul Schengen la nivelul frontierelor aeriene, începând cu 31 martie, și adaptările necesare din punct de vedere al infrastructurii fizice, la nivelul aeroporturilor. De altfel, președintele Asociației Aeroporturilor din România, David Ciceo, a dat asigurări că aeroporturile regionale din România sunt pregătite să respecte condițiile Schengen, mai ales că în ultimii ani au fost realizate investiții semnificative, prin proiecte europene sau cu finanțare de la bugetul de stat.