Site icon

DA sau NU restricțiilor de circulație din Centrul Istoric al Brașovului? Consiliul Local trebuie să ia decizia dar regulamentul este încă ținut la secret

Anunțate încă de anul trecut, restricțiile de circulație în Centrul istoric al Brașovului urmează să fie supuse aprobării în ședința de plen a Consiliului Local din 25 aprilie. Consilierii locali brașoveni sunt așteptați să voteze „pentru”, „împotrivă” sau să se abțină în cazul Regulamentului accesul auto în Zona cu Nivel Scăzut de Emisii și Trafic Limitat din Centrul Istoric al Municipiului Braşov (ZNSECIBv).

Regulametul nu este încă la vedere pe site-ul Primăriei Braşov

Regulamentul a fost lansat în dezbatere publică în luna ianuarie a acestui an, dar varianta finală a acestuia nu a fost publicată deocamdată pe site-ul Primăriei Brașov (la secțiunea proiecte de hotărâre), astfel că cetățenii care vor să urmărească subiectul nu știu exact ce vor vota aleșii.

Singura informație la care oamenii au acces este delimitarea Zona cu Nivel Scăzut de Emisii și Trafic Limitat din Centrul Istoric. Mai exact aceasta este delimitată de:

Ce propunea primăria în luna ianuarie:

Accesul auto, cu excepția deținătorilor de Permis Acces Centrul Istoric, în ZNSECIBv este restricționat în:


● Sfârșitul de săptămână, de vineri, începând cu ora 18.00, până duminica, ora 22.00;
● Zile de sărbători legale;
● Alte zile, la propunerea Primăriei Municipiului Brașov, cu avizul Comisiei de Circulație a Municipiului Brașov.

De asemenea, în proiectul lansat în dezbatere publică la începutul anului se menționa că aceste restricții nu se aplică celor care obțin permise de acces, respectiv:

A. Rezidenți;
B. Aparținătorii persoanelor rezidente, care necesită îngrijire la domiciliu;
C. Furnizori servicii de urgență;
D. Prestatori servicii de utilitate publică;
E. Operatori servicii de transport în comun;
F. Operatori autorizați de transport persoane ARR;
G. Furnizori de servicii curierat și de livrare la domiciliu;
H. Furnizori de servicii de tip ride sharing;
I. Taxi;
J. Deținători de permis de liberă trecere;
K. Unități de cazare;
L. Persoane juridice care au sediu sau punct de lucru, pentru angajații proprii;
M. Persoane cu dizabilități;
N. Persoane care participă la evenimentele unităților de cult.

Tot în proiectul amintit erau propuse și o serie de măsuri complementare pe termen scurt (implementare în 12 luni), fără ca acestea să fie detaliate:

De exemplu, în cazul „parcărilor de transfer” nu este precizată o listă a amplasamentelor, iar „tarifarea integrată” nu este detaliată.

Altfel spus, regulamentul, cel puțin în forma supusă dezbaterii publice, ridică destule semne de întrebare, însă, probabil, multe dintre răspunsuri se regăsesc în forma finală ce urmează a fi supusă aprobării aleșilor locali în şedinţa din această săptămână.

Exit mobile version