Chiar dacă CFR Infrastructură (CFR SA) trece printr-o situaţie economică dificilă, ce nu îi permite nici măcar să întreţină infrastructura feroviară, compania nu pare dispusă să cedeze autorităţilor locale unele gări. De altfel, în judeţul Braşov, după 1989, mai multe staţii au fost închise, clădirile au fost lăsate în paragină, iar cele care mai funcţionează arată jalnic. De exemplu, la gara din Predeal, tunelul care trece pe sub calea ferată, ce face legătura cu zona de blocuri de pe străzile Eroilor sau Mihai Eminescu, a fost închis de mai mulţi ani, pentru că devenise periculos pentru trecători.
Nici cele două gări din Braşov, Gara Mare şi Bartolomeu nu sunt într-o stare prea bună. Imobilul în care funcţionează Gara Mare nu a mai fost renovat de mulţi ani şi, mai mult, potrivit unor reprezentanţi ai CFR Infrastructură, porţiunea pasajului subteran pe sub calea ferată, ce face legătura între peroane şi parcul tractorul este într-un stadiu avansat de degradare, din cauza infiltraţiilor de apă ce au slăbit structura de rezistenţă.
De asemenea, nici în ceea ce priveşte igiena, gara, o poartă de intrare în oraş, nu stă bine.
Ministrii au fost de acord, dar nu au semnat
Municipalitatea braşoveană a început în urmă cu mai mulţi ani demersurile pentru preluarea în administrare a acestui imobil, însă, a declarat primarul Braşovului, George Scripcaru, fără nici un rezultat. „Ramona Mănescu este al 4-lea ministru al tranportului căreia îi cer să dea Gara CFR în administrarea Primăriei Braşov. Până acum, toţi ministrii mi-au spus că sunt de acord, dar când s-a pus problema semnăturii au dat înapoi. Am discutat şi Mănescu, care s-a arătat deschisă şi optimistă în această problemă. Să sperăm că de data aceasta vom găsi mai multă înţelegere în ceea ce priveşte acest subiect”, a declarat primarul. El a precizat că ar vrea să igienizeze gara, să efeczueze reparaţii la corpul central şi la anexe, apoi să „facă ordine în exploatarea spaţiilor comerciale şi să rezolve problema siguranţei călătorilor”.