Site icon

Consiliul Judeţean Brașov se pregăteşte să meargă în instanţă pentru terminalul Aeroportului de la Ghimbav

Consiliul Judeţean Braşov achiziţionează servicii de consultanţă, asistenţă şi reprezentanre juridică în instanţă a judeţului Braşov, în vederea încheierii contractului de lucrări pentru construirea terminalului Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav. Ieri, plenul CJ a aprobat încheierea unui contract cu casa de avocatură Nemeş-Voicu-Bilan, care să reprezinte interesele judeţului, în cazul în care se va găsi o firmă care să meargă în instanţă cu contestarea licitaţiei. Deocamdată, licitaţia pentru construirea terminalului aeroportului a fost contestată de BOG’ART, după ce CJ a atribuit contractul către SC Construcții SA Sibiu, plângerea fiind la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor în așteptarea unei soluții. 



„După cum ştiţi, procedura de contestaţie a fost contestată, iar acum aşteptăm răspunsul CNSC. Întreaga procedură de achiziţie a trecut de mai multe etape, a fost supervizată de Agenţiona Naţională de Achiziţii Publice, fiecare raport a trecut pe la ei. Chiar şi aşa, am ajuns în această situaţie. De aceea, din pun ctul meu de vedeere, dacă vom avea o contestaţie care merge mai departe în instanţă, vreau să fim acoperiţi din timp şi de altcineva decât juriştii instituţiei noastre“, a explicat Adrian Veştea.
 

50 de ore de consultanţă, asistenţă şi reprezentare juridică deja achiziţionate

Conform Hotărârii de Consiliu Judeţean aprobate ieri, în cazul în care contestarea procedurii de achiziţie a lucrării de construire a terminalului aeroportului va ajunge în instanţă, interesele judeţului Braşov vor fi reprezentate de Societatea de Avocatură Nemeş – Voicu – Bilan, care a făcut o ofertă de 440 de lei pe oră fără TVA (523 de lei/oră cu TVA inclus). Estimarea făcută de părţi este că în acest caz ar putea fi nevoie de 50 de ore de servicii de consultanţă, asistenţă şi reprezentare juridică, dacă care se ajunge în instanţă, ceea ce înseamnă, per total, 22.000 de lei fără TVA.



SC Construcţii SA Sibiu, care a câştigat contractul pentru terminal, a fost contestată

Reamintim că licitaţia pentru proiectarea şi execuţia terminalului de pasageri de la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav a fost lansată în toamna anului trecut după mai multe luni în care CJ Braşov a fost nevoit să modifice caietul de sarcini, pentru a primi ok-ul ANAP. În luna mai, preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Veştea, anunța câştigătorul contractului – SC Construcţii SA Sibiu, care a venit cu o ofertă de 145,275 milioane lei, faţă de valoarea estimată a investiţiei, de 184,671 milioane lei. Pentru proiectarea şi execuţia terminalului au fost înscrise încă trei oferte, respectiv de la SC PORR Construct SRL Bucuresti (care a executat şi căile de rulare ale aeroportului), Asocierea BOG’ART SRL – SC UTI Grup SA – SC UTI Facility Management SA, SC Constructii SA Sibiu şi KESZ
Construcţii România SRL Cluj. În analiza în detaliu a fiecarei oferte tehnice, comisia de licitaţie a beneficiat de suportul tehnic al experţilor de la IPTANA SA, câştigătoare fiind desemnată oferta constructorului din Sibiu.
 

Contestaţie depusă pe ultima sută de metri la licitația pentru terminal

În ultimele zile în care putea contesta rezultatul, Asocierea BOG’ART SRL – SC UTI Grup SA – SC UTI Facility Management SA, clasata pe locul doi a depus o contestaţie la CNSC invocând printre altele, că deşi SC Construcţii SA Sibiu a avut mari probleme cu alte proiecte cu autorităţi publice a obţinut totuşi 100 de puncte, în timp ce asocierea condusă de BOG’ART SRL a obţinut un punctaj de 99,84 puncte. Astfel, juriştii de la BOG’ART SRL au invocat Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, în care se arată că „autoritatea contractanta exclude din procedura de atribuire” orice operator economic care „şi-a încalcat grav sau repetat obligatiile principale ce-i reveneau în cadrul uni contract de achizitii publice”.



Exemplul pus pe masa este cel al contractului pentru Stadionul muncipal din Sibiu, unde Construcţii SA are mari întârzieri. Totodată contestatarul susţine că ofertantul câştigator nu poate instala un anumit tip de sistem de detectie a explozibililor lichizi, produse de o anumita companie, având în vedere ca furnizarea acestor echipamente pe piaţa din România se poate face numai de către UTI Grup, asociat în acest caz, al BOG’ ART.
 

Terminalul ar trebui să fie gata în 12 luni de la începerea lucrărilor

Preşedintele Consiliului Judeţean speră să poată soluţiona cât mai repede această contestaţie şi să poată porni şantierul şi pentru terminalul aeroportului. De la momentul emiterii ordinului de începere al lucrărilor, terminalul ar trebui să fie gata în 12 luni lucrătoare. Construcţia va fi realizată în baza unei teme de proiectare realizate de arhitectul braşovean Dorin Ştefan. Proiectarea are în vedere construirea unui terminal care să confere unicitate şi reprezentativitate Braşovului. Terminalul de pasageri va avea o suprafaţă desfaşurată de 11.780 metri pătraţi (subsol, parter, etaj), la care se adaugă o suprafaţă de 510 de metri pătraţi reprezentând terase construite, deschise
şi acoperite, în afara perimetrului construit. Teminalul va fi dotat atât cu echipamentele necesare asigurarii fluxului de transport şi bagaje (ascensoare, scări rulante, benzi transportoare), cât şi cu echipamente moderne de securitate, la standardele solicitate de către institutţile statului care le vor opera, respectiv SRI, Poliţia de Frontieră, Vama.
Exit mobile version