În 20 mai, când fost deschis șantierul, Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunța că cei 10 km (6,3 km din autostrada propriu-zisă și 3,7 din drumul de legătură) vor fi gata anul acesta, chiar dacă în contract era menționat ca termen de finalizare luna noiembrie 2020. Atunci, el a promis constructorului și o primă de mobilizare. La începutul lunii septembrie, după ce a făcut o viztiă în teren el și-a mai temperat optimismul, asta în condițiile în care constructorul a anunțat că va finaliza lucrările în toamna anului viitor.
Practic, nu doar că proiectul nu se apropie în vreun fel de final, ci potrivit declarației Directorului Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov, Horia Stancu, în 8 octombrie, lucrările erau finalizate doar în proporție de 8,07% la „ciotul“ de autostradă Cristian – Râșnov. Horia Stancu a precizat că până acum s-au făcut, în principal, săpăturile, iar acum se lucrează pe mai multe porțiuni la fundația drumului, dar și la pasajul care va trece peste DN 73A, în localitatea Râșnov.
„Constructorul și-a propus ca pe o porțiune, în cursul acestui an, să toarne primul strat e asfalt. Mobilizarea este foarte bună, având în vedere că se lucrează în două schimburi”, a afirmat Stancu. De asemenea, el a mai spus că recent au fost eliberate autorizațiile de construire pentru porțiunile pentru care se vor face exproprierile în baza unei hotărâri de Guvern emise recent.
O problemă a fost și relocarea unei magistrale de gaz, care trece prin zona viitorului pasaj de la DN 73A. „
Pentru relocarea acestei conducte aveam nevoie de acordul a 14 proprietari de terenuri, dar l-am obținut numai de la 13. Cel de-al 14-lea nu a fost de acord, așa a fost nevoie de modificarea traseului acestei conducte. Această situație a întârziat lucrările la pasaj, pentru că a fost nevoie de noi demersuri pentru noul traseu al magistralei”, a spus Stancu.
Constructor al acestui segment de autostradă este Asocierea SC Alpenside SRL – SC Specialist Consulting SRL. Potrivit contractului semnat în anul 2017, durata de contractului este de 24 luni, din care proiectare – 6 luni, iar execuţia propriu-zisă – 18 luni. Ordinul de începere a serviciilor de proiectare a fost emis în 11 aprilie 2018, însă constructorul nu respectat cele 6 luni, documentația tehnică depusă de acesta la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere fiind respinsă de câteva ori, pentru că nu cuprindea toate detaliile tehnice. Lucrările propriu zise au început în luna mai a acestui an. Valoarea contractului de lucrări este de 118 milioane de lei.