După ce pe rețelele de socializare a apărut o postare referitoare la lipsa echipamentelor de protecție anti-coronavirus la Spitalul Clinic de Copii Brașov, iar o publicație brașoveană a preluat informația, directorul unității medicale brașovene, Liviu Muntean, a anunțat joi că va depune o plângere penală pentru propagare de informații false.
„Spitalul nostru a făcut eforturi foarte mari pentru a asigura echipamentele și materialele sanitare în această perioadă deosebită. Magazia spitalului este plină în acest moment, iar acum ne punem problema identificării altui spațiu de depozitare. Totodată, avem lansate comenzi, pentru că suntem conștienți că aceste stocuri se vor epuiza și e nevoie de o reînoire permanentă”, a asigurat Muntean.
Potrivit acestuia, magazia spitalului a fost aprovizionată, astfel încât să se asigure un stoc de rezervă pentru o perioadă de 45 de zile.
Cu toate acestea, a continuat Munteanu, „un ziar local a preluat o postare a unui individ și fără să ceară spitalului un punct de vedere, face o serie de afirmații complet false. Se menționează că am folosi dezinfectanți HORECA (folosiți în turism și alimentație publică – n.n.). Noi folosim dezinfectanți și biocide omologate și avizate de Ministerul Sănătății și menționate în Registrul Național. Noi am încercat să ne pregătim cât mai bine pentru această persiadă. Ne-am creat alte circuite, alte locații în interiorul spitalului, astfel încât să putem izola pacienții care sunt infectați cu COVID-19. Suntem singurul spital pe o rază de 200 de kilometri și nu avem de la cine să cerem ajutor”.
Totodată managerul a amintit că unitatea beneficiază de un puternic sprijin din partea comunității brașovene sau a mediului de afaceri.
Directorul medical al spitalului brașovean a făcut un apel la brașoveni și la presă să nu mai distribuie astfel de materiale, pentru că „puteți face un rău imens. Nu nouă, care suntem obișnuiți să fim atacați în permanență, ci faceți un rău pacienților și copiilor, care vor veni cu teamă la spital. Nu este cazul să se întâmple acest lucru. Suntem pregătiți atât cât putem în astfel de situații și cred că acum putem asigura absolut normal toate condițiile de sănătate”.
„În legătură cu această postare, noi deja ca instituție, am depus deja o plângere penală împotriva acestui domn. O să ne vedem în instanță. De asemenea, vom face o plângere și împotriva publicației care a preluat această știre neverificată. Suntem într-o situație de urgență, iar astfel de fapte se pedepsesc altfel decât în zilele normale. Nu vom tolera sub nici o formă ca acest spital să fie mânjit și atacat nejustificat. Totodată, am înaintat prefectului și Comitetului Județean pentru Situații de Urgență plângeri și, probabil, aceste instituții vor sesiza Poliția, pentru a fi cercetat acest domn, cât și publicația care a preluat postarea”, a anunțat Liviu Muntean.
Postarea la care a făcut referire reprezentantul spitalului aparține unui membru al USR Brașov, care a fost anunțat drept posibil candidat pentru Consiliul Local Brașov, chiar de pe poziția nr. 1.
Ce măsuri a mai luat spitalul pentru perioada crizei corinavirusului
Pe lângă asigurarea stocurilor, Liviu Muntean a precizat că Spitalul de Copii are în prezent o rată de 30 de prezentări urgente pe zi, față de o rată de 120 de prezentări pe zi în regim de urgență înainte de izbucnirea pandemiei. Unitatea nu înregistrează cazuri de pacienți infectați cu COVID-19. A fost instalat un cort de triaj în curtea spitalului pentru a se lua toate măsurile ca pacienţii cu posibile afecţiuni respiratorii să fie izolaţi din primele momente, pentru prevenirea răspândirii infecţiei cu virusul SARS-CoV-2.
S-au modificat circuitele din cadrul spitalului, pentru ca pacienţii infectaţi să fie izolaţi până la preluarea lor la Spitalul de Boli Infecţioase şi s-a elaborat un plan de prevenire şi limitare a infecţiei cu virusul SARS-CoV-2. Atașăm poze.
S-a restrâns activitatea secţiilor, iar personalul medical a fost organizat astfel încât să se asigure serviciile medicale la pacienţii internaţi, dar şi o rezervă de personal care să poată fi chemată de la domiciliu. Personalul medical este echipat corespunzător și primește în fiecare dimineață echipamentul solicitat de către șefii de secție. Solicitările se fac în scris, iar predarea echipamentului se face pe baza unui proces-verbal.