Site icon

CFR Călători ar putea reintroduce trenurile Intercity spre Brașov. Compania mai are în plan o Aplicație mobilă, dar și peste 150 de vagoane noi în parcul activ

CFR Călători și-a crescut parcul cu 200 de vagoane și are în plan încă 150, anunță conducerea Companiei care spune că are în vedere introducerea și unor trenuri Intercity, de rute care să facă legătura între Brașvo și Constanța și București și zona Moldovei. CFR vrea să lanseze în curând și o aplicație de smartphone.

Compania de căi ferate vrea să modernizeze, de asemenea, 40 de locomotive electrice – din care șapte până la finele acestui an. Nu se știe însă cât de sustenabilă este această promisiune, în contextul în care prima locomotivă modernizată în ultimii zece ani abia a ieșit din uzină în iunie 2020. 

În prezent, CFR are în patrimoniul activ 1000 de vagoane, cu 210 în plus față de vara anului trecut.  Obiectivul este acela ca parcul de vagoane să ajungă la aproximativ 1.200, așa cum era în anul 2016, spun reprezentanții Companiei. 

”Așteptăm într-un termen rezonabil aceste automotoare pentru distanțe scurte, se schimbă complet filozofia, nu mai avem locomotivă și vagon, ci automotoare”, spune șeful CFR Călători.

CFR vrea să reintroducă trenurile Intercity Brașov – Constanța și București – Moldova

Brașovul este una dintre destinațiile către care CFR Călători avea probleme, fiind pe cota de avarie, din punct de vedere al garniturilor disponibile. Lucrurile s-au reglat în ultima perioadă, însă specialiștii spun că este doar o ”reparare” de fațadă a situației, întrucât aglomerațiile au dispărut mai ales ca urmare a faptului că oamenii au evitat călătoriile cu trenul pe timpul pandemiei. 

 

Pentru a rezolva problema călătoriilor confortabile cu trebul pe rute aglomerate precum Brașov – Constanța sau București – zona Moldovei (Iași sau Suceava), CFR Călători ia în calcul reontroducerea trenurilor Intercity. Pe București – Brașov un IC ar putea face doar 2 ore și 10 minute (în prezent IR 347 face 2 ore 21 minute), iar Brașov – Constanța călătoria ar dura sub 5 ore. Și spre Moldova călătoria s-ar putea reduce cu o oră, ceea ce ar însemna mai puțin de 6 ore de la București spre Suceava sau Iași.

Trenurile Intercity au fost eliminate din circulația feroviară în urmă cu mai mulți ani, ultimle fiind scoase în 2016. Ele erau cele mai rapide dar și cele mai scumpe, prețurile pentru biletele fiind cu până la 50% mai mari decât la Inter Regio. În ultima perioadă de viață însă, aveau porțiuni pe care nu se ridicau la rangul de IR, circulând cu până la 60 km/h. 

 

 

Digitalizare la CFR: dispozitive mobile și imprimante pentru bilete emise în tren

La capitolul digitalizare, compania promite că studenții vor putea rezerva locurile online, iar controlorii vor primi dispozitive mobile și imprimante, pentru a se termina cu acele vechi bilete pe hârtie emise în tren.

”Începem să lucrăm la dezvoltarea unei aplicații pe telefon unde va fi integrat tot sistemul de bonusuri și se vor găsi mai multe lucruri, informații despre călătorie și alte opțiuni”, a spus Dan Costescu, reprezentantul CFR Călători.

Exit mobile version