Site icon

Noi propuneri pentru descongestionarea traficului dintre Sânpetru şi Braşov: cale de acces în sud-vestul comunei

Foto: Arhiva BvM

Autorităţile locale din Sânpetru caută soluţii proprii pentru descongestionarea traficului auto dinspre Braşov, având în vedere că proiectul de modernizare a străzii Narciselor – care acum este singura cale de acces între cele două localităţi, înaintează foarte încet.

Pe 25 iulie, a avut loc o ședință de lucru la sediul Primăriei Sânpetru, pentru a se găsi soluții de descongestionare a traficului auto din comună. La şedinţă au participat consilierul local Adrian Dinulescu în calitate de inițiator, subprefectul Izabella-Agnes Ambrus, primarul comunei Sânpetru, Marian Arhire, viceprimarul comunei Sânpetru, Andrei Măiereanu, și doi reprezentați din partea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov, care au discutat despre „identificarea unei căi acces în comuna Sânpetru în partea de Sud Vest”.

În cadrul dezbaterilor s-a propus construirea unei noi căi de acces rutier în zona Drumul cu Plopi – Subcetate, în partea de sud-vest a localității, iar reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov au confirmat faptul că vor analiza această rută de acces în cel mai scurt timp și vor propune autorităţilor din Sânpetru câteva soluții.

Primarii din Brașov și Sânpetru au venit cu ideea de a realiza pasajul din zona străzii Narciselor, o idee apărută pe timpul vechii administrații. Din păcate, lucrurile la acest pasaj se mișcă extrem de greu, nu avem nici măcar un termen aproximativ de finalizare a proiectului”, a declarat Adrian Dinulescu.

Câteva soluţii discutate şi în trecut

Consilierul local a afirmat că în trecut au mai căutat alte soluții pentru această situație, iar una dintre variantele pe care le găsiseră autorităţile a fost crearea unei noi străzi: „o stradă în zona de Subcetate, varianta DE 450 care face legătura între Drumul cu Plopi si ocolitoarea Brașovului înspre Calea Feldioarei”.

În plus, tot Dinulescu a repus în discuție şi proiectul lărgirii porțiunii dintre pasajul dinspre Municipiul Brașov și intrarea în localitatea Sânpetru a Drumului Județean 103, pentru a avea patru benzi, și construirea unui sens giratoriu la intersecția dintre Drumul Județean 103 și Calea Hărmanului, mai exact, la troiță.

Cauza principală pentru traficul îngreunat este reprezentată de existența unei singure căi de acces directe din și către orașul Brașov, respectiv pasajul situat peste Centura Brașovului.  Traficul în zonă de multe ori devine o provocare pentru șoferi, fiind numit chiar o „junglă” pentru că în afara ambuteiajelor, aceasta devine o zonă periculoasă, șoferii recurgând chiar și la depășiri periculoase pentru a scurta timpul petrecut în trafic.

O problemă căreia nu i se dă de cap

În anul 2021, Consiliul Local Brașov reunit într-o ședință extraordinară a aprobat, chiar în unanimitate, încheierea unui parteneriat între Municipiul Brașov și Comuna Sânpetru în vederea modernizării Străzii Narciselor. Această investiție are ca scop ameliorarea aglomerării traficului de pe strada 13 Decembrie, care reprezintă singura rută directă dintre Brașov și Sânpetru în prezent.

Ameliorarea circulației rutiere dintre Brașov și Sânpetru, un deziderat al autorităților brașovene de mulţi ani, a fost abordată într-o ședință la Prefectura Brașov, şi în vara anului trecut, pe data de 8 august, atunci când prefectul județului, Cătălin Văsii, a convocat o întâlnire cu tema mobilității în zona Sânpetru-Braşov, în contextul progresului imobiliar din regiune.

În acel moment, Adriana Miron, administrator public al municipiului Braşov, a precizat că dezvoltările imobiliare existente și cele anticipate pentru viitor, care vor avea loc în comuna Sânpetru, creează o congestie a traficului pe strada 13 Decembrie, strada ce reprezintă legătura directă între cele două localități învecinate, chiar dacă mai există și alte căi alternative prin varianta ocolitoare a municipiului Brașov.

După această întâlnire, Cătălin Văsii, prefectul judeţului, a afirmat că dificultățile legate de trafic nu se limitează doar la relația Sânpetru-Brașov, ci se întâlnesc în întreaga zonă periurbană a municipiului Brașov.

A căuta soluţii doar pentru o zonă nu înseamnă, practic, decât a muta problemele dintr-un punct în altul. Întâlniri putem face oricând, dar este important ca acestea să genereze ceva concret. De aceea, am propus ca, mai întâi, Primăria Braşov şi Primăria Sânpetru să solicite Agenţiei Metropolitane Braşov realizarea unui studiu de trafic şi a unui plan de mobilitate pentru întreaga zonă periurbană a Braşovului, în perspectiva dezvoltărilor imobiliare aprobate. Astfel, se vor putea integra şi variantele de creştere a gradului de mobilitate, se vor putea prioritiza şi etapiza cheltuielile necesare în acest scop”, a spus prefectul.

La întâlnirea de la Prefectură, Şerban Todorică, vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, a susținut că este necesar un studiu de trafic care să includă întreaga zonă, nu doar cele două localități. Pentru realizarea acestui document, este esențială colaborarea între administrația județeană, primării și Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov.

Și totuși după un an, autoritățile au cam rămas la stadiul de a studia o rută posibilă.

Exit mobile version