În timp ce Regia Aeroportul şi Consiliul Judeţean se mândresc cu Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, acesta funcţionează, cel puţin deocamdată, pe minus. O analiză realizată de panorama.ro arată că, în ciuda curselor de linie (operate de o singură companie aeriană, în acest moment), de fapt, aeroportul de la Ghimbav stă pe linia de plutire datorită charterelor.
Specialiștii consultați de Panorama explică ce șanse mai sunt pentru ca cel ai nou aeroport din Româna să nu aibă soarta altor investiții care au rămas la nivel de „muzeu”.
În prima lună de la deschidere, Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav a avut o medie mai mică de două zboruri pe zi
Datele de pe site-ului flightradar24 au arătat că, în prima lună de funcţionare Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav a avut o medie mai mică de două zboruri pe zi, ceea ce nu i-a asigurat veniturile necesare pentru a se menţine măcar pe linia de plutire. În aceste condiţii, aeroportul a avut nevoie de subvenţii de la bugetul judeţului. Reamintim, de altfel, că, din bugetul judeţului, pentru 2023 a fost alocată o sumă de aproximativ 27,6 de milioane de lei pentru susţinerea aeroportului.
Specialiştii sunt reţinuţi cu privire la succesul aeroportului, dacă nu se schimbă nimic în operarea lui
Contactat de panorama.ro, Gabriel Bobon, fondatorul platformei boardingpass.ro, este și el reținut cu privire la șansele ca aeroportul să aibă succes. Acesta consideră că deocamdată Aeroportul din Brașov are succes doar în ceea ce privește cursele de charter:
„În prima lună de când s-a deschis aeroportul, există un grad de rezervare de 90-95% pe chartere. Deci, s-ar putea ca anul viitor să fie chiar mai multe curse de acest fel. Însă nu e nimic surprinzător, pentru că charterele funcționează de pe orice aeroport. Dar șansele ca chartere care să aducă iarna oameni în Brașov pentru ski, să facă incoming, cum se spune în domeniu, sunt extrem de mici. E posibil să apară ceva încercări din Marea Britanie, dar va fi ceva insignifiant”.
Specialiştii consideră că pentru a avea succces, aeroportul din Braşov trebuie să aibă contracte cu cel puţin un operator mare, care are hub-uri în marile aeroporturi ale lunii. Deocamdată însă, acest lucru nu se întâmplă şi nici nu sunt şanse în viitorul apropiat. Asta, în tmp ce principalii competitori, respectiv Clujul, Sibiul sau Tg. Mureş, au deja astfel de contracte dar şi un plus major faţă de Braşov: conexiune prin autostradă.
O analiză amănunţită despre funcţionarea aeroportului, despre principalii concurenţi dar şi despre motivele pentru care braşovenii nu ar trebui să se bazeze prea curând pe o colaborare cu TAROM pentru introducerea unor curse de linie, citiţi în materialul realizat de PANORAMA.