Raport științific al incompetenței: România dă 43 milioane dolari Băncii Mondiale ca să afle de ce nu poate construi autostrăzi

Banca Mondială și statul român au agreeat de principiu termenii contractuali de astență în proiectul autostrăzii Ploiești-Brașov, documentele urmând să fie supuse aprobării într-o reuniune a board-ului Băncii Mondiale programata pe 26 iulie 2018.

Documentul care urmează să fie aprobat de Banca Mondială are drept obiectiv declarat „demonstrarea unui nivel îmbunătățit al capacității de construcție a autostrăzilor” de către România. Costul asistentei este de 43,3 milioane dolari, cu 23% mai mult decât prevedea memorandumul aprobat de fostul guvern Mihai Tudose în noiembrie 2017.

Banii îi vom plati (in transe, pentru că evident e vorba de un credit care va fi contractat de Ministerul Finanțelor) pentru ca Banca Mondială “să ajute” la, atenție: “a consolida capacitatile instituționale din Romania de a implementa și finanța proiecte majore de infrastructură rutieră” și, implicit, la pregatirea proiectului autostrăzii Ploiești-Brașov.

În teorie, pare o decizie bună să ceri ajutorul Băncii Mondiale ca să înveți cum trebuie gestionate proiectele de infrastructură. Realitatea demonstrează însă că până și experții Băncii Mondiale sunt câteodată nevoiți să se declare învinși de intrigile țesute în aparatul birocratic românesc. Dovada: proiectul de reformă al ANAF. 

Mai multe, pe ziare.com

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.