„Guvernul face un pas înapoi renunțând la acordul cu Banca Mondială pentru construirea autostrăzii Comarnic – Brașov“

Deputatul USR Braşov, Tudor Benga, atrage atenţia că Guvernul României face un pas înapoi în ceea ce privește construirea autostrăzii Comarnic – Brașov, renunțând la parteneriatul cu Banca Mondială pentru implementarea acestui proiect.

Informația privind renunțarea la acordul cu Banca Mondială a apărut joi, în cursul unei ședințe speciale a Comisiei de Transporturi de la Camera Deputaților, care s-a desfășurat la Sinaia, în prezența ministrului Transporturilor, Lucian Șova, a unor primari și șefi de consilii județene, iar sâmbătă, la Mamaia, ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici, a confirmat decizia Guvernului Dăncilă.

 
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat că va renunța la acordul cu Banca Mondială, anunțat în toamna anului trecut, de Guvernul Tudose. Atunci, strategia Guvernului era de a parcurge toate etapele de pregătire a proiectului împreună cu specialiștii Băncii Mondiale, ceea ce, din punctul nostru de vedere, era o strategie de salutat, pentru că Banca Mondială ar fi venit cu o expertiză deloc de neglijat. Acel acord presupunea, pe lângă asistența tehnică, și acordarea unei finanțări pentru etapa de pregătire a documentațiilor și a studiilor necesare. Nu sunt surprins de acest pas înapoi. PSD-ul ne-a mințit pe față de nenumărate ori. Probabil că social-democrații vor încerca să realizeze acest proiect într-un stil pompieristic”, a declarat Tudor Benga.

Reamintim că, în septembrie 2017, Guvernul Tudose a inițiat parteneriatul cu Banca Mondială pentru gestionarea acestui proiect, ceea ce, la momentul respectiv, a reprezentat o premieră pentru marile proiecte de infrastructură din România în general și pentru construcția de autostrăzi în special.

După un an de pregătire a documentațiilor, Guvernul Dăncilă renunţă la parteneriatul cu Banca Mondială şi revine la varianta parteneriatului public privat (PPP), pe care PSD a mai încercat-o, fără succes, de încă trei ori până acum, în 2003 – 2005, 2007 – 2009 și 2013 – 2015. Mai mult decât atât, la conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost adus din nou Narcis Neaga, care s-a aflat la conducerea instituției și la precedenta încercare eşuată de a implementa proiectul autostrăzii Comarnic – Brașov prin parteneriat public-privat.

Este regretabil și de neînțeles cum am ajuns aici și cum același om care a nenorocit acest proiect, este adus la cârma CNAIR, din nou, ca să gestioneze implementarea în varianta PPP-ului- o variantă care oricum a eșuat anterior, tot în coordonarea sa. Probabil că s-a renunțat la colaborarea cu Banca Mondială pentru că aceasta era un partener instituțional serios și nu se mai puteau încasa comisioane“, a spus deputatul Tudor Benga.

Deputatul USR Braşov solicită public un punct de vedere privind aceasta chestiune din partea parlamentarilor PSD de Brașov, în calitate de reprezentanți ai partidului aflat la guvernare: „Aștept să văd când vor ieși reprezentanții PSD cu declarații prin care să își asume acest pas, care este unul făcut înapoi. Aș vrea să știu punctul de vedere al domnului Marius Dunca, în calitate de președinte al PSD Brașov, care ne vorbea toamna trecută despre acest proiect. Aș vrea să văd cine își asumă acest potențial nou eșec, chiar dacă, în acest moment, vorbim doar despre unul procedural“.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.