Au reapărut utilajele pe DN73 Râşnov – Bran. La fel şi restricţiile de circulaţie

După luni bune în care pe şantierul drumului naţional DN73 Râşnov – Bran nu s-au mai făcut niciun fel de lucrări, utilajele au apărut din nou în peisaj. Potrivit reprezentanţilor Direcţie Regionale de Drumuri şi Poduri, de ieri au reînceput lucrările pe o singură bandă, la ieşirea din Râşnov, unde se intervine la lărgirea casetei, astfel că şoferilor le este sugerată ruta ocolitoare, pe la Tohanu Nou.



Pe lângă caseta deschisă ieri, în scurt timp, se vor mai deschide şi alte puncte de lucru, după cum a precizat purtătorul de cuvânt al DRDP Braşov, Robert Elekes. Următoarea casetă care va fi deschisă este situată între Râşnov şi Zărneşti. Tot în această zonă urmează să înceapă lucrările la devierea unui podeţ. „Deocamdată se lucrează pe o singură bandă, la ieşirea din Râşnov, însă în curând vor mai fi deschise şi alte puncte de lucru. Circulaţia va fi dirijată de semafoare provizorii aşa că vă rugăm să circulaţi cu prudenţă în zonă. Celor care vor să ocolească tronsonul aflat în reabilitare, le propunem traseul DN73A pâna în Zărneşti şi de acolo pe drumul judeţean DJ112E pâna în Tohanu Nou – Bran“, spun reprezentanţii DRDP Braşov.

Termene de finalizare amânate de mai multe ori
Lucrările pentru modernizarea drumului naţional DN73 Braşov – Piteşti au început încă din 19 mai 2014, având iniţial ca termen de finalizare a lucrărilor, 31 decembrie 2018. Termenul a fost însă amânat, iniţial până la finalul anului 2019, iar acum, până la finele lui 2020. Pe teriotoriul judeţului Braşov, DN73 are aproximativ 40 de kilometri care trebuie modernizaţi.



Din datele Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), până acum s-au făcut doar 42% din lucrările cuprinse în contractul cu constructorii, după ce drumul a fost predat către Asocierea AZVI SA – Straco Grup SRL – Piomar Development SRL – Tractebel Engineering SA, în 15 martie 2017. Contractul vizează modernizarea drumului, prin lărgirea sa, la minim 8 metri, dintre care 7 metri pe partea carosabilă, anforsarea lui pentru un trafic de 11,5 tone, reconstructia completa a 6 poduri si reabilitarea altor 20. Proiectul mai prevede lărgirea unor curbe, refacerea podeţelor, construirea de şanţuri de evacuare a apei pluviale şi întărirea prin ziduri de sprijin. Valoarea totala a proiectului este de 275,86 milioane lei, investiţia fiind susţinută din fonduri europene.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.