Site icon

Ce răspuns a primit Primăria Brașov când a cerut Direcției Generale a Finanțelor Publice Brașov să stingă o datorie de 13 milioane de lei

Problema datoriei Guvernului către municipiul Brașov a fost „rezolvată” de Ministerul Finanțelor. Astfel, dacă în ultima parte a anului, conform calculelor Primăriei Brașov, de la bugetul de stat ar fi trebuit să se mai vireze către municipiul Brașov suma de 15 milioane de lei. În ședința de Guvern din 30 decembrie 2019 a fost a fost alocată municipiului Brașov suma de 2,1 milioane de lei. În ceea ce privește diferența de 13 milioane de lei, primarul Brașovului, George Scripcaru, a declarat că din punctul de vedere al Ministerului Finanțelor, această datorie nu există. 



 

„Am discutat cu Direcția Generală a Finanțelor Publice Brașov, referitor la cele 13 milioane, despre care ei spun că nu există. Am primit de la ei o scrisoare în care se spune: «Am analizat solicitarea dumneavoastră, am verificat și având în vedere că grad de colectare al veniturilor proprii, sunteți bine și nu aveți nevoie de banii aceștia, pentru că noi, la începutul anului nu am spus că vă dăm sigur aceste cote, ci că le-am estimat. Acum estimăm că nu aveți nevoie de banii aceștia, așa că vă dăm cele 2,1 milioane de lei»”, a declarat primarul. 

Schimbare de algoritm în 2020 



 Pe de altă parte, reprezentantul Primăriei Brașov a declarat că „în anul 2020, din câte am înțeles, nu se va mai merge pe repartiție de cote estimate, ci pe sume fixe, stabilite direcțiile județene ale finanțelor publice, împreună cu primăriile, pe baza unor analize bazate pe taxele și impozitele virate la bugetul de stat. De altfel, cei de la Direcția Județeană Brașov a finanțelor publice au venit la primărie pentru a face o simulare în acest sens”. 

Exit mobile version