În 2024, trenurile româneşti vor fi tot lente şi întârziate. Schimbări importante totuşi: mai multe trenuri pe traseul Braşov – Bucureşti – Constanţa, mai puţine pe Bucureşti – Sibiu; nu se va mai circula pe Cluj – Oradea

Foto arhiva

Și în 2024 trenurile românești vor fi lente și vor întârzia mult, dar anul va aduce câteva schimbări importante. Vor veni primele trenuri electrice noi, de lung parcurs, vor fi adăugate câteva trenuri InterCity și nu se va mai circula pe una dintre cele mai aglomerate rute feroviare românești. În rest, vitezele rămân foarte mici.

Bucureşti – Braşov, peste 30 de trenuri pe zi

Pe ruta Bucureşti – Braşov, care neinteresează în mod expres, ca locuitori ai zonei metropolitane, vor fi în total peste 30 de trenuri pe zi, cu bilete pornind de la 26 lei la Regio și 61 de lei la IC. Cele mai rapide sunt trenurile IC care fac cam 133-136 de minute, oprind doar la Ploiești Vest. Trenurile IR parcurg cei 166 km în 145-155 de minute, cu șapte opriri.

Cel mai lent va fi un tren Regio care face 4 ore și 25 minute, fiindcă staționează mult pentru a permite altor trenuri să treacă.

Vor fi în jur de zece trenuri private pe sens care fac între 2 ore și 45 de minute și 3 ore și jumătate.

Despre rutele Bucureşti – Constanţa, Iaşi – Timişoara, Bucureşti – Timişoara, Bucureşti – Oradea, Iaşi – OradeaAICI.

Cele mai importante noutăţi în 2023:

  • Cea mai mare schimbare este că nu se va circula decât pe o mică porțiune dintre Cluj și Oradea, fiindcă se deschid șantiere de modernizare și electrificare ce vor dura, în cel mai bun caz, până la final de 2026. Drumul către Oradea va fi și mai ocolit (60-70 km în plus) și va dura și mai mult (chiar și peste 14 ore și jumătate de la București, față de 12 ore pe magistrala 300).
  • O altă noutate este că vor intra în circulație primele trenuri noi de la Alstom, care vor fi utilizate de CFR Călători. În cel mai bun caz, la final de an vor fi 3-4 trenuri în circulație. Primul ar putea circula încă de la început de an, al doilea probabil în a doua parte a anului.
  • Trenurile de lung parcurs, de peste 600 km, vor rula cu viteze medii de 50-55 km/h, din cauza multor zone cu restricții. Călătoria Iași -Timișoara durează cam 17 ore, iar de la Cluj la Galați, peste 13 ore.
  • Vor fi multe trenuri, atât CFR Călători, cât și private, pe traseul Brașov – București – Constanța și timpii de parcurs vor fi buni.
  • Se introduc și trenuri IC către Piatra Neamț și Galați, pe lângă cele către Arad, Cluj, Suceava și Iași. Timpul lor de mers va fi mare, fiindcă vor staționa mult pentru a decupla/primi grupe de vagoane.
  • Scad puțin timpii de parcurs pe porțiunile modernizare dintre Sighișoara și Simeria și dintre Deva și Arad. Cresc timpii de parcurs între București și Craiova, între Timișoara și Arad și între Timișoara și Lugoj.
  • Vor fi foarte puține trenuri între București și Sibiu și între București și Galați. Nici anul viitor nu vor fi trenuri între Urziceni și Făurei, pe magistrala 700. Între două capitale de județ, Ploiești și Târgoviște, va fi doar un tren pe zi.
  • Pentru că nu se va mai circula pe Cluj – Oradea va fi foarte importantă linia 310 Oradea – Timișoara. Din păcate sunt multe restricții de viteză, așa că cele mai multe trenuri fac peste 4 ore pe cei 178 km, iar cele care opresc peste tot fa cinci ore.
  • Vor fi puține trenuri internaționale: trenul Dacia spre Viena, mai multe spre Budapesta, câteva pe distanțe mici la frontiera cu Ungaria, un tren spre Ruse și trenul Prietenia, spre Chișinău. Vara va exista tren direct de la București către Sofia și Varna și un vagon spre Istanbul.
  • Noul Mers al Trenurilor intră în vigoare pe data de 10 decembrie 2023 și va fi valabil până pe 14 decembrie 2024. Trenurile sezoniere (Trenurile Soarelui) CFR Călători vor circula între 15 iunie și 8 septembrie.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.