Primăria Brașov a organizat marți, după ora 16.00, o dezbatere publică având ca temă proiectul parcării subterane și a piațetei din fața Gării Brașov. Dezbaterea s-a organizat în format hibrid (în sala de ședințe a Consiliului Local Brașov și online, pe platforma Zoom), iar în total au fost 24 de participanți, cu tot cu funcționari din Primăria Brașov.
Dezbaterea a durat aproximativ două ore, perioadă în care șapte persoane (unul dintre ei membru USR, alții, apropiați cunoscuţi ai acestei formațiuni politice) au criticat proiectul, spunând, printre altele, că valoarea investiției este prea mare sau că pasajele pietonale subterane pun în pericol siguranța oamenilor.
Nu au lipsit afirmațiile deja „clasice”, că dacă amenajezi o parcare încurajezi traficul auto, că nu este un proiect care să pună în prim plan pietonul. Au fost şi reproşuri că nu sunt prevăzute parcări pentru biciclete sau că zona de agrement din fața gării nu se justifică.
Cum și-au susținut proiectanții proiectul
Reprezentanții firmei care a realizat Studiul de fezabilitate, din care a rezultat și valoarea estimată a lucrărilor – aproximativ 118 milioane de lei, fără TVA – au spus că documentația a fost realizată în baza temei de proiectare stabilită de Primăria Brașov. De asemenea, ei au menționat că din devizul general, aproximativ 20% este reprezentat de săpăturile pentru parcarea subterană și consolidarea malurilor.
Ce alternative au propus participanții la dezbatere:
- să se realizeze un pasaj rutier subteran care să preia traficul rutier de pe Bulevardul Gării. De asemenea, pe una dintre laturile acestui pasaj a fost propusă o parcare subterană;
- Construirea unor parcări supraterane pe structură metalică, în dreapta și stânga Gării (spre Centrul Comercial Unirea și în spatele sau în locul terenurilor de tenis);
- Să nu se construiască o nouă parcare, ci doar să se amenajeze zona din fața gării.
Ce se va întâmpla mai departe?
Având doar câteva păreri la dispoziție, primarul Brașovului nu s-a putut pronunța. El a spus că, după ce terminalul RATBV de lângă gară va fi pus în funcțiune, va trebui reamenajată zona din fața stației CFR, promisiunea lui fiind că multe chioșcuri vor dispărea.
În ceea ce privește parcarea, Coliban a spus şi el că valoarea investiției este mult prea mare și că va solicita o expertiză independentă. De asemenea, în opinia lui, pentru rezolvarea problemei parcărilor, ar putea fi folosită infrastructura Centrului Comercial Unirea, la cumpărarea căruia municipalitatea nu a renunțat.
Reamintim că în fața Gării Brașov este propusă construirea unei parcări subterane cu o capacitate de 502 locuri. În proiect mai este prevăzută realizarea a două pasaje pietonale subterane pe sub Bulevardul Gării, dar și transformarea într-o zonă de agrement a spațiului din fața stației CFR.
Daca dispar chioșcurile rămâne mai mult loc și pt parcare auto cu locuri mai multe.
Săparea zonei pt subterane cred că e riscanta pt imobilele vechi din zona.
Parcările etajate, supraterane, ar putea fi utile și loc pt ele nu a foarte greu de găsit.
Ceea ce tot vor “primarii” cu subteranul și “relaxare” (!!!???) in fața gării, e cam aiurea, din mai multe puncte de vedere.